• Посилання скопійовано

Бухоблік ремонту орендованого приміщення благодійною організацією

Благодійна організація орендувала приміщення для надання безкоштовних послуг в рамках благодійної програми. Строк договору оренду 3 роки. Як відображаються витрати на ремонт даного приміщення?

Перш за все необхідно зважати на характер здійснюваного ремонту.

Так, ремонт може бути поточним ремонтом та поліпшенням (поліпшення – це модернізація, модифікація, добудова, реконструкція). Рішення про характер і ознаки здійснюваних організацією робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об'єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником організації з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат (п. 29 Методрекомендацій №561). Відповідно до цього розглянемо обидва варіанти обліку ремонту.

 

Поточний ремонт

Будь-які витрати, що їх організація здійснює для підтримання приміщення в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до витрат (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561). А отже, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання приміщення у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді їх понесення (капіталізацію цих витрат не здійснюють).

 

Поліпшення об’єкту оренди

Згідно з абз. 2 п. 8 П(С)БО 14  витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція і тощо), які призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції в створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Таким чином, витрати на поліпшення орендованого приміщення акумулюються на рахунку 153 з подальшим введенням їх в експлуатацію як об’єкту основних засобів (Дт 117 Кт 153) та амортизацією його впродовж строку корисного використання. 

Нагадаємо, що відповідно до Інструкції №291 на субрахунку 117, зокрема, відображається вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо).

 

Строк амортизації

Відповідно до п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

При цьому, строк корисного використання (експлуатації) - очікуваний період часу, протягом якого необоротні активи будуть використовуватися установою.

Виходячи з того, що орендоване приміщення після закінчення строку дії договору оренди використовуватись вже не зможе, то цілком логічним є встановлення строку амортизації вартості його поліпшення, виходячи з кількості місяців, які залишились до закінчення договору оренди, починаючи з місяця, у якому було здійснено таке поліпшення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202534
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202529
  • Розподіл нерозподілених загальновиробничих витрат (ЗВВ)
    Як коректно віднести суму нерозподілених постійних загальновиробничих витрат (залишок Дт 91 при виробництві нижче нормальної потужності) на рахунок 901 "Собівартість реалізованої готової продукції": на собівартість якої саме номенклатури готової продукції (виробленої чи реалізованої у звітному місяці) слід списувати ці витрати згідно з НП(С)БО 16?
    09.10.202581
  • Як відобразити в обліку систему зберігання енергії контейнерного виконання?
    ТОВ придбало обладнання для накопичення та зберігання електричної енергії: систему зберігання електричної енергії контейнерного виконання. Це контейнер, у якому розміщується основне обладнання, яке не створює простору для входу та перебування всередині, і слугує захистом від негативного впливу природного середовища. Для встановлення обладнання були виготовлення бетонні опори, на які розмістили обладнання. Як обліковувати даний контейнер - на рахунку 103 чи 104?
    09.10.202525
  • Бухоблік та ПДВ підписки ChatGPT: дата, валюта та курс
    Підприємство отримує послуги ChatGPT (OpenAI, LLC) щомісяця 1-го числа, отримуючи інвойс та квитанцію про оплату. Списання коштів з гривневої корпоративної картки відбувається пізніше (4-5 числа). Яку дату вважати першою подією для визначення податкових зобов'язань з ПДВ (складання ПН та застосування курсу НБУ)? Якою датою та в якій валюті (доларах чи гривні) коректно оформити Авансовий звіт для обліку витрат, якщо операція відбувається через гривневу корпоративну картку без купівлі валюти?
    09.10.202569