• Посилання скопійовано

Бухоблік ремонту орендованого приміщення благодійною організацією

Благодійна організація орендувала приміщення для надання безкоштовних послуг в рамках благодійної програми. Строк договору оренду 3 роки. Як відображаються витрати на ремонт даного приміщення?

Перш за все необхідно зважати на характер здійснюваного ремонту.

Так, ремонт може бути поточним ремонтом та поліпшенням (поліпшення – це модернізація, модифікація, добудова, реконструкція). Рішення про характер і ознаки здійснюваних організацією робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об'єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником організації з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат (п. 29 Методрекомендацій №561). Відповідно до цього розглянемо обидва варіанти обліку ремонту.

 

Поточний ремонт

Будь-які витрати, що їх організація здійснює для підтримання приміщення в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до витрат (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561). А отже, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання приміщення у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді їх понесення (капіталізацію цих витрат не здійснюють).

 

Поліпшення об’єкту оренди

Згідно з абз. 2 п. 8 П(С)БО 14  витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція і тощо), які призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції в створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. Таким чином, витрати на поліпшення орендованого приміщення акумулюються на рахунку 153 з подальшим введенням їх в експлуатацію як об’єкту основних засобів (Дт 117 Кт 153) та амортизацією його впродовж строку корисного використання. 

Нагадаємо, що відповідно до Інструкції №291 на субрахунку 117, зокрема, відображається вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо).

 

Строк амортизації

Відповідно до п. 23 П(С)БО 7 нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється установою (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

При цьому, строк корисного використання (експлуатації) - очікуваний період часу, протягом якого необоротні активи будуть використовуватися установою.

Виходячи з того, що орендоване приміщення після закінчення строку дії договору оренди використовуватись вже не зможе, то цілком логічним є встановлення строку амортизації вартості його поліпшення, виходячи з кількості місяців, які залишились до закінчення договору оренди, починаючи з місяця, у якому було здійснено таке поліпшення.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    Сьогодні 10:108
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20251 169
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025160
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.202585
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025162