Запитання:
ТОВ (на 100% засноване іноземною компанією) здійснює діяльність у сфері інжинірингу (надає послуги іноземним замовникам). Засновник підприємства - юрособа (резидент Данії) висловлює позицію, що бізнес має бути активним та відповідальним, сприяти розвитку міста, у якому він здійснює діяльність. Ця активність ТОВ має висвітлюватися в СМІ з метою маркетингових та рекламних заходів. Для цього планується запровадити премію, якою нагороджуватимуться автори різних будівельних проектів – юридичні або фізичні особи, обрані керівництвом підприємства. Якими документами слід оформлювати призначення таких премій та у чому полягають особливості оподаткування виплат?
Відповідь:
Насамперед наведемо значення певних термінів, у якому вони вживаються в Законі про рекламу:
- реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;
- спонсорство – добровільна матеріальна, фінансова, організаційна та інша підтримка фізичними та юридичними особами будь-якої діяльності з метою популяризації виключно свого імені, найменування, свого знака для товарів і послуг.
Одним з принципів реклами, наведених в ч. 2 ст. 7 Закону про рекламу, є те, що реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону про рекламу реклама про проведення конкурсів, заходів рекламного характеру тощо повинна містити інформацію про строки та місце проведення цих заходів та зазначати інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів.
Інформація про будь-які зміни умов, місця та строків проведення конкурсів, заходів рекламного характеру тощо має подаватися у тому ж порядку, у якому вона була розповсюджена.
Запровадження премії (організація конкурсу)
Наказом керівництва необхідно затвердити Положення про запровадження премії (організації конкурсу), у якому чітко зазначити:
- характерні ознаки будівельних проектів, для яких запроваджено премію (наприклад, застосування енергозберігаючих технологій, використання екологічних місцевих матеріалів, високотехнологічне оснащення будівель тощо);
- способи ознайомлення з будівельними проектами (представлення оригінал-макета споруди, надання примірника проектно-кошторисної документації, пояснювальної записки, технічних умов, презентаційних матеріалів, бізнес-плану тощо);
- склад конкурсної комісії (голова та члени), яка оформлює відповідне рішення документально із зазначенням переможців;
- загальні принципи визначення переможців (критерії відбору);
- розмір премії, що надаватиметься переможцям;
- джерела фінансування (витрати, прибуток, цільові надходження від засновника тощо);
- строки (періодичність) визначення авторів будівельних проектів, які нагороджуватимуться;
- місце запровадження премії (організації конкурсу) та місце нагородження переможців;
- умови нагородження переможців (висвітлення події в ЗМІ, розміщення інформації в мережі Інтернет (на сайті ТОВ, сторінках в соціальних мережах) тощо);
- документи, необхідні для отримання премії (для юросіб: витяг з реєстру, реквізити підприємства (назва, адреса, банківські реквізити) тощо; для фізосіб: копія паспорту, ідентифікаційного коду, реквізити карткового рахунку);
- форму звіту про фактичні витрати на запровадження премії, який затверджує керівник.
Крім того, необхідно отримати письмову згоду на використання зображення фізособи або використовувати її ім'я – керівників підприємств – переможців або фізосіб. Оскільки норми ч. 1 ст. 8 Закону про рекламу забороняють вміщувати зображення фізособи або використовувати її ім'я без письмової згоди цієї особи.
З метою запобігання непередбачуваним обставинам, слід передбачити можливість зміни умов нагородження премією, зокрема, скорочення періоду її дії.
Важливо також докладно викласти правила (умови) участі в конкурсі, які обов'язково потрібно довести до відома зацікавлених осіб.
Бажано також мати документи на підтвердження того, що запровадження премії сприяло популяризації найменування підприємства, свого логотипу (знака для послуг).
Особливості оподаткування
Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.
Витрати підприємства на рекламу та маркетинг у складі витрат на збут не включаються до собівартості реалізованих послуг, а відносяться до витрат періоду (пп. 17 та 19 П(С)БО 16).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізособи не включаються, зокрема, доходи:
- сума державних премій України або стипендій України, вартість державних нагород чи винагород від імені України, крім тих, що виплачуються коштами чи іншим майном, сума Нобелівської чи Абелівської премій (пп. «б» пп. 165.1.1 ПКУ);
- кошти або майно (майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг), отримані платниками податку як дарунок з урахуванням розд. IV ПКУ (пп. 165.1.15 ПКУ);
- вартість орденів, медалей, знаків, кубків, дипломів, грамот та квітів, якими відзначаються працівники, інші категорії громадян та/або переможці змагань, конкурсів (пп. 165.1.38 ПКУ).
Доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юрособою або фізособою - підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага (абз. 2 п. 174.6 ПКУ).
Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати ПДФО із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18%, визначену в ст. 167 ПКУ (пп. 168.1.1 ПКУ).
Отже, вартість подарунку, отриманого платником податку - фізособою від юрособи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується ПДФО на загальних підставах. Податковий агент при нарахуванні (виплаті) на користь фізособи доходу у вигляді подарунка, у формі №1ДФ зобов'язаний відобразити такі виплати.
Докладніше про оподаткування подарунку ми писали тут>>
Також, якщо подарунок оподатковується ПДФО, він також оподатковується й військовим збором за ставкою 1,5%.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити