Правові підстави
Найперше – договір оренди, в якому має передбачатися надання робочих місць в оренду, а також надання кави, чаю, солодощів, води, канцтоварів тощо. Там же потрібно зазначати, що у ціну орендної плати входить вартість використаних кави, чаю, солодощів, води, канцтоварів тощо.
Доречно договором обумовити і кількість наведених вище товарів, які надаються в рамках договору. Очевидно, що кількість не буде лімітуватися і товари надаватимуться за принципом «шведського столу». Про це в договорі і слід зазначити, що «кава, чай, солодощі, вода, канцтовари тощо надаються за принципом «шведського столу».
Документування, бухгалтерський облік
Встановленого нормативними документами порядку документування немає. А тому підприємство вирішує це питання самостійно.
Наприклад, порядок може бути такий.
Спершу підприємство придбаває товари, оприбутковуючи їх у себе на балансі у підзвіті відповідальної особи. Фізично товари можуть розміщуватися в коморі чи в іншому окремому приміщенні, або у виділеному місці, приміром, у шафі. На підставі документів постачальника товари відображають в бухобліку проводкою: Дт 209 (місце зберігання) Кт 631, 685, 372.
Далі товари передаються з місця зберігання в місце, де вони використовуватимуться, наприклад, розміщаються в кухонному кутку тощо. Оформити передачу можна накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма №М-11). В бухобліку передачу відображають проводкою: Дт 209 (кухонний куток) Кт 209 (місце зберігання). Варто сказати, що в кухонному кутку також буде своя відповідальна особа. Таким чином, товари передають з підзвіту особи, відповідальної за зберігання товарів, у підзвіт особи, відповідальної за витрачання товарів.
Нарешті, в кінці місяця потрібно визначити фактичну кількість і вартість витрачених матеріалів. Щоб визначити кількість і вартість витраченого, можна провести інвентаризацію того, що залишилося. Інвентаризацію можна оформити Інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей (форма №М-21).
Відтак кількість і вартість витрачених товарів визначатиметься як залишок товарів у кухонному кутку за даними попередньої інвентаризації, плюс товари, які надійшли в кухонний куток, мінус залишок товарів у кухонному кутку за наслідками поточної інвентаризації.
Витрачені товари списують на собівартість наданих послуг оренди: Дт 23 Кт 209 (кухонний куток).
Надалі собівартість наданих послуг оренди за звітний період (годину, день, місяць тощо), яка включає як вартість витрачених товарів, так і амортизацію наданого в оренду майна, комунальні послуги тощо списується на собівартість реалізації: Дт 903 Кт 23.
Обраний підприємством порядок документування, наприклад, запропонований нами вище, доречно затвердити наказом по підприємству.
Податковий облік
ПДВ
Якщо підприємство є платником ПДВ, воно в загальному порядку відображає ПК з ПДВ у вартості придбаних товарів. Причому підстав для нарахування компенсуючих ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ немає. Адже товари використовуються у господарській діяльності.
Товари використані в рамках надання послуг оренди. За них здійснюється оплата в ціні оренди. Тому окремо на вартість витрачених товарів ПЗ з ПДВ не нараховується.
В загальному порядку підлягають оподаткуванню ПДВ послуги оренди.
Податок на прибуток
Стосується підприємств, які є платниками податку на прибуток.
Об’єкт оподаткування визначається в розмірі фінрезультату до оподаткування за даними фінзвітності, відкоригованому на податкові різниці (див. пп. 134.1.1 ПКУ).
Використані товари у складі собівартості послуг оренди зменшують фінрезультат до оподаткування і, як наслідок, об’єкт оподаткування податком на прибуток. Разом з цим податкових різниць тут немає.
ЄП груп 3 чи 4
Стосується підприємств, які є платниками ЄП.
На оподаткування цими податками операції витрачання товарів не впливають.
ПДФО, ВЗ
Підприємство не надає фізособам дохід у вигляді безоплатно наданих товарів.
Воно надає фізособам послуги оренди, за які ці фізособи здійснюють оплату. Таким чином, спожиті товари фізособи оплачують в ціні послуг оренди.
Тому підстав для нарахування ПДФО, ВЗ немає.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити