Згідно з п. 11 ст. 3 Закону про РРО, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані, зокрема проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування (для пального із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
При цьому, з 01.08.2020 року набирає чинності нова редакція, згідно якої вносяться зміни і до п. 11 ст. 3 Закону про РРО. Так, після набрання чинності змін суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Своєю чергою, одним з обов'язкових реквізитів фіскального чеку є код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, однак він зазначається лише у випадках, передбачених чинним законодавством (зокрема, у випадку, що наведено вище).
Розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Відповідно до ст. 15 ПКУ, до підакцизних товарів належать:
- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
- пальне;
- автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;
- електрична енергія.
Таким чином, зазначати у чеку з РРО код УКТ ЗЕД при продажу підакцизних товарів мають всі суб’єкти господарювання (тобто як ФОП, так і юрособи незалежно від системи оподаткування), які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) та відповідно зобов'язані застосовувати РРО.
Якщо ж особа не застосовує РРО (наприклад, ФОП - «єдинник», що звільнений від застосування РРО), то відповідно обов'язку зазначати у чеку код підакцизного товару згідно УКТ ЗЕД не виникає (в даному випадку суб'єкт господарювання взагалі такий чек на РРО не роздруковує).
Водночас, звертаємо увагу, що платнику ЄП здійснювати продаж підакцизних товарів заборонено, крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та роздрібного продажу пива, сидру, пері (без додавання спирту) та столових вин.
Для роздрібного продажу алкоголю (крім столових вин) знадобиться відповідна ліцензія, яка, своєю чергою, видається лише за наявності РРО – тому тут також не уникнути обов’язку зазначати код УКТ ЗЕД такої продукції у чеку. Детальніше про це ми писали тут.
А ось у випадку, коли такий ФОП продає столове вино і звільнений від застосування РРО, то у чеку при продажу такого вина код УКТ ЗЕД може не вказуватись, оскільки самого обов’язку застосовувати РРО в такому випадку не виникає.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити