Відповідно до п. 4.3 Методичних рекомендації №2 приймання, зберігання, відпуск та облік запасів в місцях їх зберігання здійснює матеріально відповідальна особа (далі – МВО).
При прийманні запасів МВО проводить перевірку відповідності запасів асортименту, кількості, вазі, обсягу площі і якості, які зазначені у супровідних документах (п. 4.5 Методичних рекомендацій №2).
Облік запасів на складі може здійснюватися із застосуванням картки складського обліку матеріалів за ф. №М-12.
Картки складського обліку оформляються матеріально відповідальною особою в одному примірнику на основі первинних документів відповідно до номенклатури запасів.
Якщо протягом одного дня відбулося декілька однакових (або однорідних) операцій за кількома документами, може бути зроблено один запис з відображенням номерів документів або номера реєстру, який складається за цими документами, та загальної кількості запасів. При незначній номенклатурі запасів замість карток складського обліку може застосовуватися книга обліку залишків запасів на складі (п. 4.8 Методичних рекомендацій №2).
Приймання та оприбуткування запасів, які надійшли від постачальників, оформлюється товарно-транспортною накладною з використанням штампу (позначення) про оприбуткування або прибутковим ордером (п. 3.6 Методичних рекомендацій №2).
Прибутковий ордер (ф. №М-4) застосовується для обліку матеріалів, які надходять на підприємство від постачальників чи з переробки. Прибутковий ордер в одному примірнику складається МВО у день надходження цінностей на склад.
Таким чином, товар, включаючи імпортний, необхідно оприбуткувати датою його надходження на склад підприємства – одержувача на підставі прибуткових документів (прибуткового ордеру за ф. №М-4), прибуткової накладної тощо), складених МВО у день отримання товару на підставі товар-супроводжуючих документів (ТТН, видаткових накладних постачальника, митних декларацій тощо).
Щодо визначення первісної вартості імпортного товару зазначимо, що відповідно до п. 5 П(С)БО 21 операції в іноземній валюті під час первісного визнання відображаються у валюті звітності шляхом перерахунку суми в іноземній валюті із застосуванням валютного курсу на початок дня, дати здійснення операції (дати визнання активів).
Сума авансу (попередньої оплати) в іноземній валюті, надана іншим особам у рахунок платежів для придбання немонетарних активів (зокрема, запасів) перераховується у валюту звітності із застосуванням валютного курсу на початок дня дати сплати авансу.
У разі здійснення авансових платежів в іноземній валюті постачальнику частинами та одержання частинами від постачальника немонетарних активів, вартість одержаних активів визнається за сумою авансових платежів із застосуванням валютних курсів, виходячи з послідовності здійснення авансових платежів (п. 6 П(С)БО 21).
Валютний курс, який вказаний у митній декларації, застосовується лише для нарахування митних платежів та на оприбуткування товару не впливає.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити