• Посилання скопійовано

Вартість капітального ремонту збільшує первісну вартість ОЗ, а поточного ремонту - включається до витрат

Які форми актів слід застосовувати для проведення поточних та капітальних ремонтів обладнання і об'єктів стаціонарних приміщень. Який порядок складання дефектних актів? Які витрати потрібно відносити до вартості об'єктів, а які на витрати підприємства?

При відображенні в бухобліку підприємства витрат, пов’язаних з ремонтом та поліпшенням (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) об’єктів основних засобів слід застосовувати П(С)БО 7, що затверджене наказом Мінфіну від 27.04.2000 р. №92 та Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджені наказом Мінфіну від 30.09.2003 р. №561.

Згідно з п. 14 та п. 15 П(С)БО 7, ремонти основних засобів діляться на:

  • поліпшення (капітальний ремонт);
  • підтримання в робочому стані (поточний ремонт).

Витрати на ремонт, пов’язані з поліпшенням основних засобів (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від їх використання, вважаються капітальними і збільшують первісну вартість основних засобів, а відповідно, і суму амортизації, що буде нараховуватись після закінчення капітального ремонту.

Витрати, що здійснюються для підтримання основних засобів у робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, вважаються поточним ремонтом і включаються до складу витрат звітного періоду. Відповідно  на суму амортизації такі витрати не впливають.

Але П(С)БО 7 не передбачає порядку визначення майбутніх економічних вигід. Пунктом 29 Методрекомендацій №561 визначено, що рішення про характер та ознаки здійснюваних підприємством робіт, тобто чи призведуть вони у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об’єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником підприємства.

Головні принципи обліку поточного та капітального ремонтів у податковому обліку залишаються такими ж, як і в бухобліку: вартість капітального ремонту збільшує первісну вартість основного засобу та збільшує суму податкової амортизації, а вартість поточного ремонту включається до витрат у бухобліку та не приймає участі у коригуванні фінрезультату до оподаткування згідно п. 138.1 та п. 138.2 ПКУ.

Прийняття закінчених робіт з ремонту (поточного, капітального) або поліпшення ОЗ оформляється актом приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих і модернізованих об’єктів форми №ОЗ-2 або ж її аналогами, форми яких затверджено наказом Мінфіну від 13.09.2016 р. №818 (п. 28 Методрекомендацій №561). При цьому підприємствам ніхто не забороняє користуватися також і іншими первинними документами, форма яких відрізняється від законодавчо встановлених, але які містять необхідні для первинного документа реквізити. Акт, підписаний працівником підприємства, уповноваженим на приймання ОЗ, і представником ремонтної служби підприємства, що виконала ремонт або поліпшення, передають до бухгалтерії підприємства. Після цього акт підписується головним бухгалтером і затверджується керівником підприємства, організації або уповноваженими на те особами.

Якщо ремонт або поліпшення виконує стороння організація, акт складають у двох примірниках. Тоді другий примірник передають підприємству, що виконало поліпшення або ремонт (наказ Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинного обліку» від 29.12.95 р. № 352).

Дефектний акт складається  у разі коли при перевірці житлового приміщення, заводу, транспортного засобу  виявлені недолікі. Він повинен складатися за наступним принципом:

  • зазначається місце де було виявлено такий дефект, також число складання акту;
  • вказується всі можливі принципи за якими треба робити капітальний ремонт, тощо

При складані акту повинні бути присутніми такі особи:

  • комісія (хто є начальником її);
  • члени комісії котрі є присутні, а саме  головний спеціаліст по такому питанню, начальник. Вказуються дані людей хто проводив обслідування і адресу  приміщення котре обглядалося. 

Вписуються такі речі як:

  • зробити у приміщенні звукоізоляцію (вказується у яких саме кабінетах поміняти вікна);
  • зробити ремонт;
  • заміна дверей (зазначаються кабінети) тощо.

Всі ці дороблення вказуються в акті. Головою комісії є директор, при цьому акт також підписують всі члени комісії котрі були присутні під час перевірки приміщення.

У перевірці зазначається про: фундамент, стіни, покриття підлоги і стін, сходи, підвал, балкон (якщо є у наявності), трансформатори, електропроводи які є у приміщенні. Зазначається процент зносу до ремонту і вказується процент який має бути після проведення робіт.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202484
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024947
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428