• Посилання скопійовано

Коли потрібен наказ про облікову політику на підприємстві, якщо є положення материнської компанії

Чи обов'язково повинен бути виданий наказ про облікову політику на самому підприємстві, якщо є положення про облікову політику материнської компанії, якого ми зобов'язані дотримуватися?

Саме в тих підприємствах, що мають материнські компанії, які консолідують їхню звітність, і виникають основні запитання щодо формалізації облікової політики і неухильного її дотримування. Річ у тім, що всі однотипні операції, що надалі потрапляють до консолідованої звітності, треба обов'язково обліковувати із застосуванням одних і тих самих підходів. Так, наприклад, якщо застосовувати на різних підприємствах різні критерії розмежування основних засобів і малоцінних необоротних матеріальних активів, то при консолідації материнська компанія змушена буде перекласифіковувати активи.

Тому відповідні материнські компанії часто затверджують для своїх підприємств обов'язкові положення про облікову політику, які вони зобов'язані виконувати. Якщо йдеться, приміром, про транснаціональну корпорацію, то такі положення можуть бути навіть єдиними для всіх належних одному власнику підприємств (підприємств однієї групи) по всьому світу.

Проте за законодавством України саме підприємство має визначити облікову політику. Материнська компанія має взяти участь у визначенні такої політики шляхом її погодження, а не шляхом затвердження. Згідно з ч. 5 ст. 8 Закону про бухоблік, підприємство визначає облікову політику самостійно, за погодженням із власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів. Тож документ, що передбачає визначення облікової політики (наказ, розпорядження, положення), має містити погодження відповідного представника власника чи визначеної ним особи (наприклад, спостережної ради акціонерного товариства).

Якщо є потреба в безпосередньому застосуванні положень (стандартів) материнської компанії як складових облікової політики, треба або повторити їх у власному наказі (положенні) про облікову політику, або зазначити про це у відповідних нормах свого наказу. Наприклад, підприємство зазначає в наказі про облікову політику, що облік необоротних активів здійснюється згідно з Положенням про облік необоротних активів підприємств групи, і вказує на реквізити Положення, затвердженого материнською компанією.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кравчук Олексій

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Реалізація продукції ТОВ фізичній особі: ліміти та ризики
    Чи може ТОВ-виробник реалізувати власну продукцію фізособі (не ФОП) в необмеженій кількості за умови 100% попередньої оплати на банківський рахунок? Які є правові обмеження щодо обсягів такого продажу для ТОВ та податкові ризики, якщо оформлено рахунок на оплату, який оплачено покупцем, видаткову накладну, за якою продукцію передано покупцю та перевезення здійснюється покупцем самостійно? Письмовий договір купівлі-продажу не оформлявся
    06.10.2025428
  • Оформлення наказу про надання матеріальної допомоги військовій частині
    Як правильно скласти наказ для надання матеріальної допомоги військовій частині у натуральній формі? Наведіть зразок
    03.10.202568
  • Особливості документального оформлення маркетингових досліджень
    ТОВ 1 замовляє у ТОВ 2 маркетинговий аналіз/маркетингове дослідження. Як ТОВ 1 і якими документами підтвердити свої витрати? Як правильно скласти звіт до акта виконаних робіт? На що особливо звернути увагу? Чи є приклад?
    02.10.202581
  • Обов’язковий періодичний медогляд – додаткове благо для працівника?
    У ТОВ є виробничі підрозділи, де є працівники професій: складальники верху взуття, комплектувальники, приймальники матеріалів, слюсарі-ремонтники, транспортувальники. Начальник з охорони праці визначив перелік професій працівників, які повинні проходити обов’язковий періодичний медичний огляд. Прийнято рішення укласти договір з медзакладом і оплатити дані послуги. Чи буде у працівника додаткове благо? Чи обов’язково проводити періодичні медичні огляди?
    29.09.2025772
  • Особливості використання картки-ключа без підтвердження витрат
    Голова ФГ, перебуваючи на відпочинку за кордоном, розрахувався за товари карткою-ключем. Чи буде додаткове благо?
    10.09.202567