Бюджетна дотація надається з метою підтримки рівня платоспроможного попиту українських споживачів продукції тваринництва та запобігання виникненню збитковості українських виробників такої продукції (ст. 15 Закону №1877).
Порядком №918 визначено процедуру отримання коштів та не ідентифіковано напрямки використання. Ці кошти є компенсацією вже понесених витрат підприємством або витрат, що будуть понесені в межах господарської діяльності, зокрема, щодо утримання худоби. При ідентифікації витрат все залежить від дати отримання дотації та технологічного процесу. В підсумку таке фінансування має підтримати виробника.
Відповідно до п. 19 НС(П)БО 15 цільове фінансування для компенсації витрат (збитків), яких зазнало підприємство, та фінансування для надання підтримки підприємству без установлення умов його витрачання на виконання у майбутньому певних заходів визнаються дебіторською заборгованістю з одночасним визнанням доходу.
Відображення в обліку буде наступним:
- Д-т 31 К-т 48 – отримано спеціальну бюджетну дотацію за утримання худоби.
- Д-т 48 К-т 718 – визнано доходи.
Об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ (пп. 134.1.1 ПКУ).
ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на суму бюджетної дотації. Перехідними положеннями також не визначено, що така отримана бюджетна дотація звільняється від оподаткування податком на прибуток.
Тому в зазначеному випадку підприємство оподатковує отриману спеціальну бюджетну дотацію на загальних підставах.