• Посилання скопійовано

Чи потрібен наказ про облікову політику малому підприємству?

Якою датою можна затвердити наказ про облікову політику, якщо підприємство створено у 2018 році, але облікова політика не затверджувалась. І чи потрібно малому підприємству на спрощеній системі оподаткування її затверджувати?

Перш за все, облікова політика потрібна будь-якому підприємству. Де-факто кожне підприємство, якому доводилося обирати одну облікову альтернативу з декількох дозволених, вже тим самим формує свою облікову політику, навіть якщо воно і не видає про це окремого наказу.

За звичайних умов наказ про облікову політику складається або на дату держреєстрації підприємства, або на початок будь-якого звітного року – щоб застосовувати нову політику з початку нового звітного періоду. Проте на практиці може бути й по-іншому.

Для зміни облікової політики повинні бути достатні підстави. Випадки, коли можна змінити облікову політику, зазначені у п. 9 П(С)БО 6: облікова політика може змінюватися тільки, якщо змінюються статутні вимоги, вимоги органу, який затверджує положення (стандарти) бухгалтерського обліку, або, якщо зміни забезпечать достовірне відображення подій або операцій у фінансовій звітності підприємства.

Наприклад, якщо підприємство в середині звітного періоду виявило, що поточна облікова політика не забезпечує достовірне відображення подій або операцій у фінансовій звітності, воно повинно змінити облікову політику таким чином, щоб це виправити. Відповідно до п. 11 П(С)БО 6 облікова політика застосовується щодо подій та операцій з моменту їх виникнення – тобто в разі такої зміни облікової політики потрібно буде виправити всю минулу фінансову звітність, перерахувавши всі такі операції за новою обліковою політикою.

Якщо наказ про облікову політику не затверджувався, його краще за все затвердити з нового звітного року, тобто у перший робочий день січня.

Обов’язку щодо затвердження наказу про облікову політику немає, відповідальності за незатвердження – теж немає. Є лише відповідальність за невірне ведення бухобліку та складання недостовірної фінзвітності, але правильно вести облік та складати достовірну фінзвітність можна і без затвердженого наказу про облікову політику. Головне – це приймати правильні та професійні рішення у тих випадках, в яких правила бухобліку передбачають здійснення вибору з декількох можливих альтернатив, і тим самим буде забезпечено достовірність фінансової звітності. Також важливо дотримуватись приписів п. 9 П(С)БО 6 і не змінювати раніше обрані альтернативи без достатніх на те підстав.

Більш докладно про облікову політику читайте у наших матеріалах тут та тут.

Зразок наказу про облікову політику див. тут, проте пам’ятайте, що кожне підприємство є унікальним і тому воно має складати свою облікову політику самостійно, з урахуванням своїх подій та операцій, а також професійного судження керівництва та спеціалістів з обліку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Чи можна збільшити статутний капітал за допомогою поворотної фіндопомоги?
    ТОВ має три засновники, два з яких надали товариству поворотну фінансову допомогу. ТОВ не може повернути фінансову допомогу. Чи можна за кошт поворотної фіндопомоги збільшити статутний капітал товариства двом засновникам? Які податкові наслідки для товариства та засновників (юридичної особи та фізичної)?
    19.02.2025207
  • Чи потрібно дисконтувати грошове забезпечення за договором підряду?
    Підприємство уклало договір підряду та окремо договір грошового забезпечення за цим договором (29.11.2023 р). Строк дії договору про грошове забезпечення дорівнює строку виконання робіт підприємством. Останній акт виконаних робіт за договором підряду датовано 22.05.2024 р. Замовник має повернути грошове забезпечення не пізніше 29.05.2024 р. Проте кошти було повернено 04.12.2024 р. Чи потрібно дисконтувати суму грошового забезпечення?
    27.01.2025237
  • Чи може головбух бюджетної організації працювати на іншій роботі?
    Головний бухгалтер комунальної установи (основне місце роботи – бюджетна неприбуткова організація). Чи може працювати за сумісництвом в ФГ, ТОВ, або по ЦПД в ГО по виконанні роботи за міжнародними грантами? Чи є законодавчі обмеження?
    03.01.2025427
  • Термін сплати векселя сплив: що далі?
    ТОВ – платник податку на прибуток та ПДВ видало простий вексель у 2010 р. (строк погашення 2020 р.), який пролонгувався. Останній запис – за пред’явленням, але не раніше 28.12.2023 р. Чи потрібно дисконтувати заборгованість за векселем? Строк пред’явлення - 28.12.2024 р. Коли визнати дохід, якщо вексель не буде погашено?
    30.12.202430
  • Путівки членам сім’ї членів профспілки, які мобілізовані, загиблі та зниклі безвісті
    В статуті профспілки прописано, що надаються путівки членам профспілки та членам їх сімей. На сьогоднішній день, члени профспілки є мобілізовані, загиблі та зниклі безвісті. Чи може розцінюватись надання путівок членам сім'ї таких членів профспілки як нецільове використання коштів з подальшою втратою неприбутковості? Чи можливо прописати в своїх локальних актах надання таких путівок і як їх оподатковувати? Чи можна застосувати пп. 165.1.35 ПКУ?
    27.12.202421