Насамперед зазначимо, що відповідно до п. 14.1 Правил №363 форма та порядок розрахунків, а також випадки зміни розміру оплати за перевезення вантажів і надання інших послуг, пов'язаних з цим, визначаються перевізником з вантажовідправником або вантажоодержувачем – замовником при укладенні ними договору на перевезення вантажів (п. 3.1 Договору).
Остаточний розрахунок за перевезення вантажів провадиться замовником на підставі рахунку перевізника, який має бути виписаний не пізніше трьох днів після виконання перевезень з доданням товарно-транспортних накладних.
Рахунок за виконані перевезення виписується на підставі належним чином оформлених ТТН (п. 14.4 Правил №363).
При цьому оформлення перевезень вантажів ТТН здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля (п. 11.3 Правил №363).
У п. 3.7 Правил №363 зазначено, що на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник надає перевізнику при наявності договору заявку відповідно до встановленої форми (додаток 4 до Договору).
У разі масових перевезень вантажів, особливо будівельних на місця будівництв, а також сільськогосподарських вантажів для їх переробки або у місця довгострокового зберігання, замовник повинен до заявки додати також погоджений з перевізником графік виконання перевезень із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень, а також початку і кінця роботи змін.
У ст. 50 Закону «Про автомобільний транспорт» зазначено, що договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).
На виконання вимог п. 10.1 Правил №363 перевізники приймають вантажі для перевезення на підставі укладених договорів із замовниками згідно з заявками (додаток 1) або за разовим договором (додаток 2).
Заявка подається у вигляді та в строки, передбачені договором. За погодженням сторін заявка може бути подана на один день, тиждень, декаду або місяць.
Після укладення договору або разового договору перевізник має право відмовитися від приймання вантажу для перевезення, якщо замовником не підготовлено вантаж чи необхідні товарно-транспортні документи, або без попереднього узгодження з перевізником змінені реквізити цих документів (п. 10.6 Правил №363).
У п. 11.1 Правил №363 встановлено, що основним документом на перевезення вантажів є ТТН, форму якої наведено в додатку 7 до Правил №363.
ТТН може оформлюватись суб'єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до Правил №363, за умови наявності в ній інформації, наведеної в абз. 2 п. 11.1 Правил №363.
Отже, графік виконання перевезень (із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень, а також початку і кінця роботи змін) може місти інформацію про всі пункти отримання вантажу, адреси та найменування всіх вантажоодержувачів.
Однак складання зведеної ТТН на кількох вантажоодержувачів чинним законодавством не передбачено, отже, на кожного покупця слід складати окрему ТТН.
Докладніше про заповнення реквізитів ТТН читайте тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити