• Посилання скопійовано

Витрати на поліпшення орендованого приміщення: які особливості оподаткування при зміні орендодавця?

Підприємство – орендар поліпшило стан приміщення, яке орендує. Згодом змінюється орендодавець, про що підписано акт приймання-передання орендованого приміщення з колишнім орендодавцем без компенсації витрат на його поліпшення. Було підписано договір та акт приймання-передання з новим орендодавцем. Як відобразити в обліку витрати на поліпшення такого приміщення при його повернені? Чи нараховуються ПЗ з ПДВ при поверненні такого об’єкту оренди?

Юридичні аспекти щодо поліпшення орендованого приміщення ми розглядали тут>> 

Відповідно  до абз. 2 п. 8 П(С)БО 14 та п. 21 Методичних рекомендацій №561, витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших НМА.

Витрати на капітальний ремонт об'єктів основних засобів можуть бути визнані капітальними інвестиціями, якщо витрати на значний огляд і капітальний ремонт можуть бути ідентифіковані з окремою замортизованою частиною (компонентом) основних засобів. 

Витрати на ремонт можуть бути визнані капітальними інвестиціями, якщо ціна придбання активу вже відображає зобов'язання (необхідність) підприємства здійснити в майбутньому витрати для приведення активу до стану, в якому він придатний для використання. 

Наприклад, у разі придбання будівлі, яка потребує ремонту, витрати на ремонт приймаються на збільшення первісної вартості цієї будівлі до суми, яка може бути відшкодована від використання будівлі в майбутньому (п. 30 Методичних рекомендацій №561).

Вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) відображається за дебетом субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи».

ДФС в ІПК від 30.01.2018 р. №352/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що  при переданні орендарем орендодавцю поліпшень об'єкта оренди на дату, визначену відповідно до п. 187.1 ПКУ, орендар повинен визначити податкові зобов'язання з ПДВ, скласти податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН.

Якщо орендар укладає новий договір оренди того ж приміщення і на тих самих умовах,  то він продовжує використовувати орендоване приміщення для здійснення господарської діяльності. При цьому відповідно до умов договору оренди по закінченню строку оренди приміщення передається за актом приймання-передачі, за яким поліпшення об'єкта оренди не передаються. Фактичні витрати на поліпшення приміщення залишаються у користуванні орендаря та у подальшому використовуватимуться за новим договором оренди.

Оскільки згідно з умовами договору оренди операції з передачі орендарем таких поліпшень орендодавцю не відбувається, то у такому випадку не виникає підстав для нарахування орендарем податкових зобов'язань з ПДВ.

Виходячи з викладеного зазначимо, що підставою для ненарахування податкових зобов’язань з ПДВ в орендаря є подальший облік завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди на субрахунку 117 з їх амортизацією. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Взаємна фіндопомога: чи є підприємства пов’язаними сторонами?
    Велике підприємство (ВП) надало збитковому підприємству (ЗП) безповоротну фіндопомогу (БФД). На кінець звітного періоду ЗП не має зобов’язань перед ВП. На цю ж дату ВП має заборгованість перед ЗП за отриманою поворотною фіндопомогою (ПФД). Власний капітал ЗП від’ємний, а ВП – достатній (значно перевищує суму отриманої ПФД). Чи є ВП та ЗП пов’язаними сторонами згідно з ПКУ?
    08.04.202589
  • Особливості перерахунку орендної плати за землю, сплаченої за отриманим ППР, якщо почала діяти нова НГО
    Для перерахунку орендної плати за землю фізособа письмово або в е-формі звертається до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації або за місцем знаходження земділянки із оригіналами документів і додатковою угодою про внесення змін в договір оренди землі
    06.04.202566
  • Тимчасова передача майна благодійним фондом ФОПу для виконання договірних послуг
    Благодійний фонд, що є неприбутковою організацією та подає мікрозвітність за НП(С)БО 25, укладає договори з ФОПом для здійснення статутної діяльності. Чи має право Фонд тимчасово надати ФОПу майно для виконання певних послуг, наприклад, передати ФОПу фірмовий спецодяг для видачі благодійної допомоги? Чи дозволено надати ФОПу інструменти для ремонту та відновлення будівлі, пошкодженої внаслідок збройних атак?
    31.03.202561
  • Чи включати до витрат рентну плату за понадлімітне використання води?
    ТОВ не має дозволу на спецвикористання води. Чи включається до витрат в податковому обліку рентна плата за понаднормове використання води, з огляду на зміст пп. 255.11.20 ПКУ?
    31.03.2025157
  • Чи сплачувати плату за землю до моменту укладення договору оренди?
    Підприємство отримало у власність нерухоме майно 20.05.2016 р., розташоване на земельній ділянці площею 0,7547 га (кадастровий номер: 0012). Госпдіяльність не проводилась. 17.03.2025 р. укладено з міськрадою договір оренди землі площею 0,7420 га (кадастровий номер: 0047) під цим майном. Чи зобов'язане було підприємство сплачувати земельний податок за період з 20.05.2016 по 17.03.2025 рр.?
    28.03.2025480