Відповідно до п. 63.3 ПКУ одним зі способів податкового контролю є контроль за місцем розташування як платника податків, так і об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Об’єктом оподаткування відповідно до п. 22.1 ПКУ можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, із наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку.
Робоче місце, яке надається за договором коворкінгу, під це визначення не підпадає, адже за договором в оренду надається рухоме майно, а не частина приміщення за певною адресою. Хоча з умов договору можна дізнатися про те, що майно знаходиться за певною адресою розташування коворкінгу, це не означає, що ФОП провадить діяльність саме за цією адресою, адже він просто отримує можливість користуватися офісним обладнанням, що знаходиться у певному місці.
Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом №1588, передбачає, що платник податків зобов’язаний повідомляти про об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням до контролюючих органів за основним місцем обліку. Повідомлення за ф. №20-ОПП (додаток 11 до Порядку) повинні подавати всі платники податків - як юридичні, так і фізичні особи - підприємці в разі наявності, виникнення, зміни типу об’єкта оподаткування.
Основною метою запровадження форми №20-ОПП є отримання від платників податків інформації про всі наявні в них об’єкти майна, їх місцезнаходження, переміщення та стан, у якому вони фактично перебувають (використовуються, тимчасово не використовуються, не використовуються тощо).
На нашу думку, надання офісного обладнання у короткострокове користування фізособі не потребує відображення у ф. №20-ОПП та реєстрації за місцем розташування коворкінгу. До того ж користуватися послугами коворкінгу можна кожного разу за різними адресами (у різних коворкінгах), тож це не відповідає цілям подання ф. №20-ОПП.
Якщо б замість договору оренди офісного обладнання укладався б договір оренди приміщення, тоді б таке приміщення потрібно було б відображати у ф. №20-ОПП – зокрема, за типом 378 «Офіс».
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити