• Посилання скопійовано

Чи скасують ліцензію за несплату чергового ліцензійного платежу?

Термін дії ліцензії з роздібної торгівлі алкогольними напоями та тютюном з 01.02.2022 р. до 01.02.2023 р., але сплачено за ліцензію до 01.05.2022р. Чи скасовується ліцензія в разі несплати чергового платежу? Чи необхідно подавати нульову акцизну декларацію за періоди з травня 2022 р.по лютий 2023 р., якщо діяльності не було?

Що буде за несплату чергового ліцензійного платежу?

Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, видаютьсяуповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на один рік (ст. 15 Закону №481).

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством (ст. 15 Закону №481).

Відповідно до ст. 15 Закону №481, повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється органом ліцензування суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за 30, за 20, за 10 та за 5 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі несплати чергового платежу за ліцензію (ст. 15 Закону №481).

Таким чином, якщо платник не сплатив черговий платіж у строк, зазначений у повідомлення, це є підставою для анулювання ліцензії.

Проте ліцензія анульовується не автоматично, а на підставі рішення податкового органу про анулювання ліцензії.

Розпорядження про анулювання ліцензії приймається на наступний робочий день після дати останнього спливу терміну сплати чергового платежу за наступний щорічний строк дії відповідної ліцензії у разі відсутності сплати чергового платежу.

Орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії:

  • вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті;
  • направляє суб’єкту господарювання розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з дня оприлюднення розпорядження про анулювання ліцензії на офіційному веб-сайті органу ліцензування.

Отже, в даному випадку потрібно перевірити, якою датою анульовано ліцензію. 

 

Чи необхідно подавати нульову акцизну декларацію за періоди з травня 2022 р. по лютий 2023 р., якщо діяльності не було?

Згідно з пп. 49.2-1 ПКУ платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.

Таким чином, декларації подавати потрібно, якщо є діюча або призупинена відповідна ліцензія, навіть якщо не було діяльності.

Якщо ліцензія була анульована, то з наступного періоду після періоду анулювання ліцензії декларації подавати вже не потрібно.

Відповідно до пп. 120.1 ПКУ за неподання чи несвоєчасне подання податкових декларацій накладається штраф в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Тож якщо платник повинен був подавати декларації і їх не подавав, до нього можуть бути застосовані штрафи в розмірі 340 грн. за кожну неподану декларацію з травня 2022 р. по лютий 2023 р.

Загальний розмір штрафу за 10 місяців – 3 400 грн (340 х 10).

Якщо протягом року платник знову не подасть декларацію, штраф до нього застосують вже в розмірі 1020 грн, як за повторне порушення.

Причому застосовувати штраф за неподання декларацій з травня 2022 р. по лютий 2023 р. – за перший місяць 340 грн, а за наступні 1020 грн неправомірно. Тому що, повторимося, штраф 1020 грн застосовується тільки тоді, коли протягом року платник вже оштрафований за подібне порушення. А в даній ситуації платника вперше штрафують за період з травня по лютий, накладаючи штраф за увесь період несплати. В такому разі діє штраф 340 грн. за кожну неподану декларацію в такому періоді.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    25.04.202424
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202430
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202425
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024116
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443