За загальним правилом ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані застосовувати РРО.
За п. 12 ст. 9 Закону про РРО, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються, то РРО та РК не застосовуються.
Згідно з визначеннями, розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток за місцем реалізації товарів.
Місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари та зберігаються отримані за реалізовані товари готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів із застосуванням платіжних карток.
За умовами ситуації, суб’єкт господарювання — продавець товару не приймає від покупця готівку і не здійснює розрахунки картками через платіжний термінал.
У зв’язку із чим виникає логічне запитання: а що як реалізація товарів (послуг) відбувається дистанційно, за допомогою Інтернету? Чи потрібно проводити розрахунки за такі товари (послуги) через РРО й надавати покупцю фіскальний чек?
Такий вид торгівлі регулює інший спеціальний Закон №675. Згідно з ст. 13 цього Закону продавець (виконавець, постачальник), оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу відповідно до умов електронного договору, повинні надати покупцеві (замовнику, споживачу) електронний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон або інший документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку.
На підставі цього, ДФСУ у листі від 04.11.2016 р. №23689/6/99-99-14-05-01-15 дійшла до висновку, що якщо споживач замовив товар через Інтернет та розрахунок за нього було здійснено із застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com тощо (у тому числі і з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС)), суб'єкт господарювання зобов'язаний видати:
- розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО);
- відповідним чином оформлений гарантійний талон.
Докладніше про це читайте тут>>
Якщо розрахунок за товар здійснюються готівкою через компанію посередника Пост Фінанс, то саме ця компанія зобов’язана покупцю видати розрахунковий документ про підтвердження оплати. А вже продавець товару отримує кошти на поточний рахунок безпосередньо від посередника, де у призначені платежу вказано реквізити покупця. Отже, продавець не здійснює операції з приймання готівки й не зобов'язаний, згідно зі ст. 3 Закону про РРО, застосовувати у своїй діяльності РРО (додатково див. лист ДФСУ від 27.05.2016 р. №5586/Н/99-99-14-05-01-14).
Продавець — фізособа платник єдиного податку
Правові засади у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлює Закон про РРО. Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім ПКУ не допускається. Відповідно до п. 296.10 ПКУ, підприємці - платники ЄП І і ІІІ груп, при відповідності умовам п. 296.10 ПКУ, (обсяг доходу протягом календарного року не перевищує 1 млн грн, до уваги береться вся сума доходу, не тільки готівкового) звільнені від РРО. Пам’ятайте, що норми п. 296.10 ПКУ не поширюються на платників ЄП, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, зокрема за кодами згідно з УКТ ЗЕД 8518, 8521, 8526, 8527, 8528 тощо.
Це означає, що якщо підприємець здійснює продаж товарів із Переліку №231 (постанова КМУ від 16.03.2017 р. №231), то йому слід застосовувати РРО в обов’язковому порядку незалежно від обсягу отриманого доходу від такого продажу, якщо оплата за відповідні товари проводиться у готівковій формі або платіжними картками.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити