• Посилання скопійовано

Операції "службове внесення", "службова видача" та інкасація готівки при використанні РРО

Підприємство щоденно при закритті зміни проводить "службову видачу" на суму в сейфі згідно з Х-звітом, та ПКО на дану суму в касі. На наступний день "службове внесення" не проводиться до першої розрахункової операції, а при інкасації робиться ВКО на суму службової видачі попереднього дня та чек "службова видача" на суму виручки у день інкасації. Чи не є це порушенням?

Запитання:

ТОВ має мережу магазинів, кожен магазин використовує РРО. На сьогоднішній день кожен магазин перед закриттям зміни проводить операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з X-звітом. На наступний робочий день до першої розрахункової операції проводиться "службове внесення" на суму службової видачі при закритті зміни попереднього робочого дня. Інкасація проводиться з кожного магазину окремо на суму, що включає залишок готівки в сейфі попереднього дня та виручку магазину до моменту інкасації. Касові книги у магазинах не ведуться. 

Попереднім бухгалтером дані операції проводились у такій послідовності: продавці щоденно при закритті зміни проводили операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з Х-звітом, далі бухгалтером проводився прибутковий касовий ордер на дану суму у касі підприємства. 

Наступного дня продавці не проводили по РРО операцію "службове внесення" до першої розрахункової операції, а при проведенні інкасації банком оформлялося два документи: видатковий касовий ордер з каси підприємства на суму службової видачі попереднього дня та чек "службова видача" з скриньки РРО на суму виручки магазину у день інкасації до моменту інкасації. Чи не порушує така процедура чинне законодавство, оскільки інкасація проводиться фактично не на суму, зазначену в Х-звіті?

 

Відповідь:

Відповідно до п. 13 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування від 18.02.2002 р. №199формування  Z-звіту повинно  виконуватися  у  такій послідовності:

  • друкування фіскального  звітного чека і занесення інформації  до фіскальної пам'яті;
  • обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам'яті;
  • друкування інформації,  що  підтверджує  обнулення  регістрів денних  підсумків  оперативної  пам'яті  та  дійсність фіскального звітного чека.

Чек Z-звіту повинен містити такі реквізити (п. 14 та п. 17 Вимог №199):

  • назву і адресу господарської одиниці;
  • індивідуальний номер платника,  перед яким друкуються  великі літери  "ПН".  У  разі,  коли суб'єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як  платник  ПДВ,  замість  індивідуального  номера платника  повинен  бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юросіб) або ідентифікаційний  номер  згідно  з ДРФО (для фізосіб), а замість літер "ПН" - літери "ІД";
  • фіскальний номер  реєстратора,  перед  яким друкуються великі літери "ФН";
  • заводський номер реєстратора;
  • логотип виробника;
  • підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожною ставкою ПДВ окремо;
  • літерні позначення  та  відповідні ставки ПДВ у відсотках,  а також  дати  їх  останнього   занесення   (якщо   таке   занесення проводилося у день друкування даного фіскального звітного чека);
  • суми ПДВ за кожною ставкою;
  • підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), продаж яких не підлягає обкладенню ПДВ;
  • загальний підсумок  розрахункових  операцій  за   реалізовані товари (надані послуги) з розбивкою за формами оплати;
  • підсумок розрахункових  операцій  та  суми  ПДВ за сумами  коштів,  виданих покупцям (споживачам послуг),  якщо такий підсумок не дорівнює нулю;
  • суми готівки   за   операціями   "службового   внесення"   та "службової видачі";
  • кількість касових чеків (квитанцій), виданих за зміну, окремо за  реалізованими  товарами  (наданими  послугами)   та   виданими коштами;
  • номер, дату і час друкування фіскального звітного чека;
  • повідомлення про   обнулення   регістрів   денних   підсумків оперативної пам'яті та дійсність фіскального звітного чека.

Всі підсумки та суми у Z-звіті обчислюються за зміну.

Відповідно до п. 6 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 р.  №547 внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Отже, показник залишку коштів на кінець зміни не входить до обов’язкових реквізитів Z-звіту, а щоденне виконання операції "службова видача" на всю суму коштів у скриньці РРО Порядком №547 не вимагається.

Готівка, що була здана інкасаторам, може списуватись з каси підприємства на підставі видаткового касового ордера або підтверджуватись чеком про службову видачу. У даному випадку сума проінкасованої готівки складається з двох частин – з готівки, що була у головній касі підприємства та з готівки, що вилучена зі скриньки РРО (чек про службову видачу).

Обидва варіанти обліку готівки, що описані у запитанні, не порушують норми діючого законодавства щодо застосування РРО.

На нашу думку, найкращим є теперішній варіант, без використання касових ордерів, оскільки фізично готівка до головної каси підприємства не переміщується, а інкасується прямо з магазину. Отже, цей варіант забезпечує достовірне документальне оформлення руху готівки.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.202599
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202528
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202564
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202538
  • Чи потрібно заповнювати графу 4 ф. №20-ОПП СГ, які здійснюють торгівлю через мережу інтернет та використовують РРО та/або ПРРО?
    Якщо СГ здійснює торгівлю з використанням РРО/ПРРО, то у графі 4 заяви №20-ОПП потрібно зазначити найменування об’єкта оподаткування, яке буде зазначатись як назва господарської одиниці у розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» реєстраційної заяви РРО/ПРРО
    30.07.202550