• Посилання скопійовано

Операції "службове внесення", "службова видача" та інкасація готівки при використанні РРО

Підприємство щоденно при закритті зміни проводить "службову видачу" на суму в сейфі згідно з Х-звітом, та ПКО на дану суму в касі. На наступний день "службове внесення" не проводиться до першої розрахункової операції, а при інкасації робиться ВКО на суму службової видачі попереднього дня та чек "службова видача" на суму виручки у день інкасації. Чи не є це порушенням?

Запитання:

ТОВ має мережу магазинів, кожен магазин використовує РРО. На сьогоднішній день кожен магазин перед закриттям зміни проводить операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з X-звітом. На наступний робочий день до першої розрахункової операції проводиться "службове внесення" на суму службової видачі при закритті зміни попереднього робочого дня. Інкасація проводиться з кожного магазину окремо на суму, що включає залишок готівки в сейфі попереднього дня та виручку магазину до моменту інкасації. Касові книги у магазинах не ведуться. 

Попереднім бухгалтером дані операції проводились у такій послідовності: продавці щоденно при закритті зміни проводили операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з Х-звітом, далі бухгалтером проводився прибутковий касовий ордер на дану суму у касі підприємства. 

Наступного дня продавці не проводили по РРО операцію "службове внесення" до першої розрахункової операції, а при проведенні інкасації банком оформлялося два документи: видатковий касовий ордер з каси підприємства на суму службової видачі попереднього дня та чек "службова видача" з скриньки РРО на суму виручки магазину у день інкасації до моменту інкасації. Чи не порушує така процедура чинне законодавство, оскільки інкасація проводиться фактично не на суму, зазначену в Х-звіті?

 

Відповідь:

Відповідно до п. 13 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування від 18.02.2002 р. №199формування  Z-звіту повинно  виконуватися  у  такій послідовності:

  • друкування фіскального  звітного чека і занесення інформації  до фіскальної пам'яті;
  • обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам'яті;
  • друкування інформації,  що  підтверджує  обнулення  регістрів денних  підсумків  оперативної  пам'яті  та  дійсність фіскального звітного чека.

Чек Z-звіту повинен містити такі реквізити (п. 14 та п. 17 Вимог №199):

  • назву і адресу господарської одиниці;
  • індивідуальний номер платника,  перед яким друкуються  великі літери  "ПН".  У  разі,  коли суб'єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як  платник  ПДВ,  замість  індивідуального  номера платника  повинен  бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юросіб) або ідентифікаційний  номер  згідно  з ДРФО (для фізосіб), а замість літер "ПН" - літери "ІД";
  • фіскальний номер  реєстратора,  перед  яким друкуються великі літери "ФН";
  • заводський номер реєстратора;
  • логотип виробника;
  • підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожною ставкою ПДВ окремо;
  • літерні позначення  та  відповідні ставки ПДВ у відсотках,  а також  дати  їх  останнього   занесення   (якщо   таке   занесення проводилося у день друкування даного фіскального звітного чека);
  • суми ПДВ за кожною ставкою;
  • підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), продаж яких не підлягає обкладенню ПДВ;
  • загальний підсумок  розрахункових  операцій  за   реалізовані товари (надані послуги) з розбивкою за формами оплати;
  • підсумок розрахункових  операцій  та  суми  ПДВ за сумами  коштів,  виданих покупцям (споживачам послуг),  якщо такий підсумок не дорівнює нулю;
  • суми готівки   за   операціями   "службового   внесення"   та "службової видачі";
  • кількість касових чеків (квитанцій), виданих за зміну, окремо за  реалізованими  товарами  (наданими  послугами)   та   виданими коштами;
  • номер, дату і час друкування фіскального звітного чека;
  • повідомлення про   обнулення   регістрів   денних   підсумків оперативної пам'яті та дійсність фіскального звітного чека.

Всі підсумки та суми у Z-звіті обчислюються за зміну.

Відповідно до п. 6 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 р.  №547 внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Отже, показник залишку коштів на кінець зміни не входить до обов’язкових реквізитів Z-звіту, а щоденне виконання операції "службова видача" на всю суму коштів у скриньці РРО Порядком №547 не вимагається.

Готівка, що була здана інкасаторам, може списуватись з каси підприємства на підставі видаткового касового ордера або підтверджуватись чеком про службову видачу. У даному випадку сума проінкасованої готівки складається з двох частин – з готівки, що була у головній касі підприємства та з готівки, що вилучена зі скриньки РРО (чек про службову видачу).

Обидва варіанти обліку готівки, що описані у запитанні, не порушують норми діючого законодавства щодо застосування РРО.

На нашу думку, найкращим є теперішній варіант, без використання касових ордерів, оскільки фізично готівка до головної каси підприємства не переміщується, а інкасується прямо з магазину. Отже, цей варіант забезпечує достовірне документальне оформлення руху готівки.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024596
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024574
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705