Запитання:
ТОВ має мережу магазинів, кожен магазин використовує РРО. На сьогоднішній день кожен магазин перед закриттям зміни проводить операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з X-звітом. На наступний робочий день до першої розрахункової операції проводиться "службове внесення" на суму службової видачі при закритті зміни попереднього робочого дня. Інкасація проводиться з кожного магазину окремо на суму, що включає залишок готівки в сейфі попереднього дня та виручку магазину до моменту інкасації. Касові книги у магазинах не ведуться.
Попереднім бухгалтером дані операції проводились у такій послідовності: продавці щоденно при закритті зміни проводили операцію "службова видача" на суму готівки в сейфі згідно з Х-звітом, далі бухгалтером проводився прибутковий касовий ордер на дану суму у касі підприємства.
Наступного дня продавці не проводили по РРО операцію "службове внесення" до першої розрахункової операції, а при проведенні інкасації банком оформлялося два документи: видатковий касовий ордер з каси підприємства на суму службової видачі попереднього дня та чек "службова видача" з скриньки РРО на суму виручки магазину у день інкасації до моменту інкасації. Чи не порушує така процедура чинне законодавство, оскільки інкасація проводиться фактично не на суму, зазначену в Х-звіті?
Відповідь:
Відповідно до п. 13 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування від 18.02.2002 р. №199, формування Z-звіту повинно виконуватися у такій послідовності:
- друкування фіскального звітного чека і занесення інформації до фіскальної пам'яті;
- обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам'яті;
- друкування інформації, що підтверджує обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам'яті та дійсність фіскального звітного чека.
Чек Z-звіту повинен містити такі реквізити (п. 14 та п. 17 Вимог №199):
- назву і адресу господарської одиниці;
- індивідуальний номер платника, перед яким друкуються великі літери "ПН". У разі, коли суб'єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як платник ПДВ, замість індивідуального номера платника повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юросіб) або ідентифікаційний номер згідно з ДРФО (для фізосіб), а замість літер "ПН" - літери "ІД";
- фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери "ФН";
- заводський номер реєстратора;
- логотип виробника;
- підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожною ставкою ПДВ окремо;
- літерні позначення та відповідні ставки ПДВ у відсотках, а також дати їх останнього занесення (якщо таке занесення проводилося у день друкування даного фіскального звітного чека);
- суми ПДВ за кожною ставкою;
- підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), продаж яких не підлягає обкладенню ПДВ;
- загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) з розбивкою за формами оплати;
- підсумок розрахункових операцій та суми ПДВ за сумами коштів, виданих покупцям (споживачам послуг), якщо такий підсумок не дорівнює нулю;
- суми готівки за операціями "службового внесення" та "службової видачі";
- кількість касових чеків (квитанцій), виданих за зміну, окремо за реалізованими товарами (наданими послугами) та виданими коштами;
- номер, дату і час друкування фіскального звітного чека;
- повідомлення про обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам'яті та дійсність фіскального звітного чека.
Всі підсумки та суми у Z-звіті обчислюються за зміну.
Відповідно до п. 6 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 р. №547 внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.
Отже, показник залишку коштів на кінець зміни не входить до обов’язкових реквізитів Z-звіту, а щоденне виконання операції "службова видача" на всю суму коштів у скриньці РРО Порядком №547 не вимагається.
Готівка, що була здана інкасаторам, може списуватись з каси підприємства на підставі видаткового касового ордера або підтверджуватись чеком про службову видачу. У даному випадку сума проінкасованої готівки складається з двох частин – з готівки, що була у головній касі підприємства та з готівки, що вилучена зі скриньки РРО (чек про службову видачу).
Обидва варіанти обліку готівки, що описані у запитанні, не порушують норми діючого законодавства щодо застосування РРО.
На нашу думку, найкращим є теперішній варіант, без використання касових ордерів, оскільки фізично готівка до головної каси підприємства не переміщується, а інкасується прямо з магазину. Отже, цей варіант забезпечує достовірне документальне оформлення руху готівки.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити