• Посилання скопійовано

Зняття коштів з корпоративної картки без чеку банкомату

Директор зняв кошти з корпоративного рахунку через банкомат. Чек банкомату відсутній. Кошти були оприбутковані у каси у день їх зняття. Чи потрібно директору скласти та подати авансовий звіт? Оскільки чеку немає, який документ підтверджує зняття готівки?

Корпоративна картка та відповідно й кошти, які знаходься на корпоративному рахунку, є власністю підприємства (Див.: Корпоративні платіжні картки: правила гри).

Якщо працівник, на ім’я якого відкрита корпоративна картка, зняв кошти з корпоративного рахунку без розпорядження роботодавця, то такі кошти вважаються отриманими під звіт, а отже, вимагають оформлення авансового звіту, як про їх використання, так і про повернення невикористаного залишку. Детальніше про це далі. 

 

Щодо авансового звіту

За п. 2.12 Положення № 637 фізичні особи - довірені особи підприємств (юридичних осіб), які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання коштів разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо) разом з невитраченим залишком готівки.

Тож, у випадку, коли працівник, в т.ч. й директор, зняв кошти з корпоративного рахунку, він автоматично становиться підзвітною особою за них.  Й тому має відзвітувати за них шляхом складання авансового звіту. Зверніть увагу: у реквізиті «Одержано (від кого, № та дата)» у випадку отримання коштів за допомогою корпоративної картки через банкомат, зазначаються номер чеку банкомату про зняття готівки (наприклад, «З корпоративного рахунка, чек №6017022 від 03.03.2014 р.»).

 

Щодо відсутності чеку із банкомату

Наразі в законодавстві немає норми, яка б передбачала штрафну санкцію за порушення пункту 2.12 Постанови №637. Хоча подекуди при перевірках податківці намагаються застосувати штраф у розмірі 25% від виданих готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів. Така норма є в абзаці 5 ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 року №436/95.

Замість того, щоб сперечатися із податківцями про те, що таке повне і неповне звітування про раніше видані кошти, радимо звернутися до підкатегорії 109.21 «ЗІР». У роз’ясненні, яке міститься на офіційному сайті центрального податкового органу міститься лояльне для роботодавців та працівників роз’яснення.

ДФСУ наголосило, що у разі неподання до звіту документів, які підтверджують одержання готівкових коштів з карткового рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо), бухгалтерія повинна прийняти такий звіт від довіреної особи. А при необхідності посадова особа (бухгалтер) може взяти виписку з банку про рух коштів на рахунку та, при цьому, зобов’язана вжити відповідні заходи щодо підтвердження факту одержання готівкових коштів з поточного рахунку підприємства.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно вести касову книгу за операціями на рахунку 308 та як складати касові ордери?
    Який кореспондуючий рахунок необхідно вказати у прибутковому ордері при прийомі коштів за послуги через ПРРО? Як саме відображати операції у касовій книзі, якщо на кінець дня всю виручку передаємо з рахунку 308 на рахунок 301? Чи потрібно виписувати видатковий ордер для рахунку 308 і прибутковий на рахунок 301 на суму цих коштів? Які коресподуючі рахунки вказувати в видатковому ордері та в прибутковому?
    24.04.2024253
  • Які електронні підписи та печатки можуть застосовуватись в ПРРО?
    Чи можна використовувати електронні печатки, а не іменні ключі касирів для програмного РРО? Чи не буде це порушенням порядка проведення розрахункових операцій?
    02.04.202440
  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.20241 398
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202493
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202483