• Посилання скопійовано

Через поломку РРО не зроблено Z- звіт: як бути?

31.07.2016 р. у зв’язку з поломкою РРО не було зроблено Z- звіт. 01.08.2016 р. у сервісному центрі РРО полагодили і у книзі РРО зробили запис про поломку. У Z-звіті, зробленому сервісним центром за період продаж 31.07.2016 р., зазначена дата 01.08.2016 р. Як правильно зробити запис у КОРО?

26.07.2016 року набрав чинності Порядок застосування РРО, затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. №547.

Відповідно до п. 10 розділу III даного Порядку, якщо на період виходу з ладу РРО розрахункові операції проводяться з використанням КОРО та розрахункової книжки, після встановлення відремонтованого (резервного) РРО необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, акцизного податку або іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Алгоритм дій у разі виходу з ладу РРО:

1) Повідомляємо центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) й контролюючий орган про вихід з ладу РРО. Відмітимо, що повідомити можна письмово або засобами електронного зв'язку в довільній формі: ЦСО - протягом  робочого дня з моменту виявлення несправностей або ушкодження; контролюючий орган, у якому суб'єкт господарювання зареєстрований платником податків, - протягом  двох робочих днів (п. 16 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. №265/95).

2) Підраховуємо готівкові кошти, які перебувають в ящику РРО на момент його виходу з ладу (виручка за цей період й суму службового внесення). Звіряємо їх із даними контрольної стрічки. Відкриваємо розрахункову книжку (далі – РК) та отриману суму записуємо в корінець першої розрахункової квитанції з позначкою «Службове внесення».

3) У день виходу з ладу РРО (тобто 31.07.2016 р.) відкриваємо КОРО, зареєстровану на РРО, що вийшов з ладу, й робимо такі записи:

- заповнюємо розділ 4 «Облік ремонтів, робіт з технічного обслуговування і перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО» КОРО, зареєстрованої на РРО, що вийшов з ладу, а саме графи 1 і 2. Відповідно до умов питання тут має значитися так: графа 1 - №з/п, графа 2 – 31.07.2016 року.

- заповнюємо розділ 3 «Облік розрахункових квитанцій», а саме: в графу 1 - згідно з даними контрольної стрічки номер першого пробитого по РРО фіскального чека в день поломки РРО; в графу 2 - номер останнього пробитого по РРО фіскального чека перед поломкою РРО; в графу 3 - номер РК, зареєстрованої до КОРО на даний РРО, яка буде використовуватися для розрахунків з покупцями; в графу 4 - дату і час початку використання РК; в графу 5 - серію і номер першої квитанції, з якої починається використання РК.

Якщо після поломки РРО й надалі проводяться розрахункові операції, то для їх обліку слід використовувати розрахункові квитанції з РК. Якщо після поломки РРО та до відновлення його роботи таких операцій було, то відповідно буде використана лише одна розрахункова квитанція із позначною «Службове внесення».

- заповнюємо розділ 2 «Облік руху готівки та сум розрахунків», а саме: в графу 1 вказуємо дату виникнення поломки РРО (за умовами питання 31.07.2016); в графу 2 - номер РК, що використовується; в графу 3  - суму коштів, яку зазначили у корінці розрахункової квитанції, в графу 4 – суму коштів, яку здал до каси (для підприємств) чи до банку, в графу 5, 6, 7, 8 – загальну суму зійсненних розрахункових операцій, які фіксувалися за допомогою РК. Якщо таких операцій не було після поломки РРО, то у таких графах проставляютсья прочерки.

Це всі записи, які мають бути виконані у день поломки.

4) Якщо розрахунові операції здійснюються у наступних днях, після поломки РРО, то суб'єкт господарювання так само заповнює розділ 3, крім граф 1 та 2, та розділ 2 аж до дня включення відремонтованого РРО.

5) У день полагодження РРО і введення його в експлуатацію після ремонту (тобто 01.08.2016 р.) слід зробити наступні дії:

- заповнюємо розділ 4 КОРО разом з працівником ЦСО. Касир заповнює графи 6 і 7, працівник ЦСО - графи 3-5;

- підраховуємо суму виручки за корінцями розрахункових квитанцій;

- проводимо через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу, за кожною ставкою ПДВ, акцизного податку, іншого податку.

Дані суми вводяться в РРО як виручка (тобто, слід провести через РРО реалізацію усіх проданих під час ремонту товарів), а не як операція «Службове внесення». Операція «Службове внесення» готівки, які зберігаються на місці проведення розрахунків, виконується в тому випадку, якщо реалізація товарів (послуг) в період відключення РРО не здійснювалася.;

- друкуємо Х-звіт РРО та звіряємо отримані суми з сумою виручки, підрахованої за розрахунковими квитанціями. Розбіжностей при цьому бути не повинно;

- роздруковуємо Z-звіт і на його основі заповнюємо:

1. розділ 2 КОРО, а саме: у графі 1  вказуємо дату роздрукованого чеку (за умовами питання це 01.08.2016 р); у графі 2 – номер роздрукованого Z-звіту; у графі 3 – суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків, у день включення відремонтованого РРО;

2. та розділ 3 КОРО, а саме у графі 8 вказуємо номер роздрукованого Z-звіту. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як подається заява про реєстрацію обладнання для підготовки, обробки тютюну, тютюнової сировини, промвиробництва виробів?
    Заява про внесення відомостей та змін до відомостей до Єдиного реєстру про обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промвиробництва тютюнових виробів та копії документів, що подаються разом із заявою, подаються до центрального органу виконавчої влади, у паперовій або е-формі
    05.06.20257
  • Нотаріус отримав готівку: як оформити?
    Нотаріус- самозайнята особа часто приймає готівку від клієнтів за нотаріальні послуги. Як документально оформити дану операцію та чи потрібно вносити кошти на банківський рахунок?
    05.06.202536
  • Нотаріус отримав готівку: як оформити?
    Нотаріус- самозайнята особа часто приймає готівку від клієнтів за нотаріальні послуги. Як документально оформити дану операцію та чи потрібно вносити кошти на банківський рахунок?
    03.06.2025629
  • ФОП-"єдинник" планує використовувати платіжну систему WayForPay: чи треба РРО?
    ФОП - платник ЄП ІІ групи надає інформаційно-консультаційні послуги. Чи може він отримувати оплату від клієнтів-громадян України, які перебувають за кордоном та сплачують з карток іноземних банків через платіжні системи (WayForPay, еквайринг), якщо кошти зараховуються на рахунок ФОПа в гривні? Чи потрібно застосовувати РРО/ПРРО для таких операцій?
    23.05.202569
  • Продаж алкоголю на виставці: ліцензія та ПРРО
    ТОВ-виробник виноградних вин планує прийняти участь у виставках. Як підприємство повинно проводити через ПРРО продаж алкоголю на виставці, якщо вона буде в іншому місті України? Кого потрібно реєструвати касиром? Чи потрібно оформлювати роздрібну ліцензію на 2 дні участі в виставці-продажу і яку адресу в ній зазначати?
    23.05.202589