• Посилання скопійовано

Закордонне відрядження: як відзвітувати та коли і як здавати валюту

В який термін працівник має відзвітувати після закордонного відрядження та внести залишок невикористаної валюти в касу? Та в який термін підприємство повинно здати з каси валюту на розрахунковий рахунок? Чим це регламентується?

Терміни подання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження встановлені пп. 170.9.2 та пп. 170.9.3 ПКУ.

За загальним правилом, строк подання Звіту становить - п'ять банківських днів, що настають за днем, у якому працівник завершує відрядження. За наявності залишку отриманих під звіт, але не використаних коштів, сума повертається працівником в касу або зараховується на банківський рахунок підприємства до або під час подання зазначеного звіту. 

Якщо під час службових відряджень працівник отримав готівку з застосуванням платіжних карток, Звіт подається до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження.  Іноземна валюта, яку працівник зняв з картрахунка за межами України для оплати витрат на відрядження, вважається виданою йому під звіт, тому до закінчення третього банківського дня після завершення відрядження слід повернути залишок готівки. 

Порядок та умови використання готівкової іноземної валюти затверджені Постановою НБУ від 30.05.2007 р. №200. Відповідно до п. 8.4 зазначеної постанови, невикористаний залишок готівкової іноземної валюти, що була отримана підприємством з поточного рахунку в іноземній валюті для забезпечення витрат на відрядження працівників за кордон підлягає зарахуванню безпосередньо на поточний рахунок в іноземній валюті в уповноваженому банку України протягом п'яти банківських днів з часу його оприбуткування до каси підприємства.

Що стосується питання оприбуткування валюти до каси підприємства, то Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене Постановою від 15.12.2004 р. №637 визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України. Затвердженого порядку ведення касових операцій в іноземній валюті для підприємств немає. 

Проте, враховуючи вимоги ст. 8 Закону про бухоблік підприємство самостійно розробляє систему і форми внутрішньогосподарського обліку, звітності та контролю господарських операцій та затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації. Підставою для бухобліку госпоперацій є первинні документи, які повинні містити перелік обов'язкових реквізитів, зокрема щодо змісту та обсягу господарської операції, а також одиниці її виміру. Для обліку готівки в інвалюті може використовуватись окрема касова книга, форму якої підприємство розробляє самостійно (аналогічно можуть складатися і касові ордери, на підставі яких оприбутковується і повертається в банк іноземна валюта). По аналогії касової книги в національній валюті, доволі зручно вести окрему таку книгу для іноземної валюти. В такій окремій касовій книзі відповідні суми можуть відображатися як у гривні, так і в іноземній валюті. Не забороняють на такому оформленні касових операцій у готівковій валюті і податкові органи (підкатегорія 109.15 ЗІР питання: “Чи потрібно зазначати в касовій книзі, що використовується для операцій з іноземною валютою, суму коштів еквівалентну іноземній валюті в гривнях?”).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202552
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025210
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202531
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202581
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202543