Нещодавно податківці надали роз’яснення про застосування РРО у разі поштової торгівлі – див. тут.
Ми коментували його в цій аналітиці.
У даному випадку ФОП уклав два договори – з ТОВ «Нова пошта» як з експедитором про поштове обслуговування та з ТОВ «Нова Пей» про переказ отриманих коштів. Через це у поштовому відділенні «Нової пошти» з покупцем взаємодіють дві різні юридичні особи:
- ТОВ «Нова пошта» видає йому посилку, але не приймає оплату;
- ТОВ «Нова пей» приймає оплату як кошти для зарахування на рахунок продавця, але не має стосунку до видачі посилки.
З цієї причини жодна з цих осіб не зобов’язана видавати покупцю фіскальний чек РРО, тому податківці покладають це обов’язок на самого продавця. Ми вважаємо, що це неправильний підхід, про що ми також написали у вищезгаданій аналітиці. Але поки податківці не змінили свою думку, її краще враховувати, щоб уникнути штрафів за незастосування РРО.
У випадках, коли покупець не забирає посилку на пошті, або коли повертає її, податківці радять формувати чек на повернення товару на ту дату, яка зазначена у документах пошти про повернення посилки. Про це вони говорили на зустрічі з бізнесом 22 серпня 2023 року – наш звіт про цю зустріч читайте тут.
Зараз всі моделі РРО та ПРРО підтримують різні форми оплати, в тому числі готівкову і безготівкову форми. В даному випадку чек робиться при формуванні посилки, без отримання будь-якої оплати, тож можна застосовувати якусь іншу форму оплати, наприклад «в кредит». Більш докладну інформацію з цього питання може надати сервісний центр РРО або провайдер ПРРО.
Х-звіт — це звіт, що показує кількість продажів і суми готівкового та безготівкового виторгу з моменту відкриття касової зміни на РРО. Друкувати його можна необмежену кількість разів, щоб звірити суму готівки у касі. Тож якщо при формуванні посилок буде обиратись форма оплати «в кредит», а при готівкових оплатах – «готівка», то сума готівки на місці розрахунків повинна дорівнювати обсягу операцій з формою оплати «готівка» в Х-звіті.
Податкові накладні можна формувати за двома варіантами:
- за даними видаткових накладних на дати формування посилок – як описано у запитанні. Тобто можна продовжувати прийняту практику, коли ПН складається на дату видаткової накладної. Відповідно до пп. 187.1 ПКУ першою подією є дата відвантаження товарів. Під відвантаженням податківці розуміють початок процесу фізичного переміщення товару від місця його постійного зберігання у постачальника. Дата виникнення ПЗ у продавця не залежить від дати переходу права власності на товар (див. лист ДПСУ від 04.09.2020 р. №3698/ІПК/99-00-05-06-02-06). Тобто датою виникнення ПЗ з ПДВ вважають дату, на яку припадає початок передачі товару від постачальника покупцеві або організації, що здійснює доставку цього товару. В даному випадку це дата передання посилки «Новій пошті».
- За щоденними підсумками, тобто за даними Z-звіту РРО за день на підставі пп. 201.3 ПКУ. При цьому, якщо в цьому Z-звіті вже є чеки, вкладені у посилки, і на такі посилки вже були складені ПН за попереднім варіантом, ці чеки не включаються до ПН за щоденними підсумками.
Загалом, продавець може вільно обирати, у яку ПН він буде включати чеки, вкладені у посилки – чи продовжувати складати на них ПН за видатковими накладними, чи включати їх у ПН за щоденними підсумками операцій на підставі Z-звіту.
Наостанок нагадаємо, що співпраця з Укрпоштою не потребує формування чеків РРО при формуванні посилок, оскільки Укрпошта сама видає посилку і одночасно приймає за неї оплату, тому податківці погоджуються з тим, що продавець не повинен формувати чек РРО. Про це ми теж згадували у цій аналітиці.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити