• Посилання скопійовано

Поштова торгівля товарами та РРО: коли формувати чеки та як складати ПН?

ФОП на загальній системі з ПДВ займається виробництвом та продажем навісного обладнання до с/г техніки. Є РРО та готівкова виручка, яка здається в банк. Покупці забирають товар самовивозом або є доставка транспортом ФОП. ФОП хоче відправляти товар Новою поштою накладеним платежем, укладені договори з Новою поштою та НоваПей. При відправці товару складається видаткова накладна і вкладається з товаром у посилку, реєструється ПН на дату видаткової накладної. Які документи ще потрібні при поштовій торгівлі?

Нещодавно податківці надали роз’яснення про застосування РРО у разі поштової торгівлі – див. тут.

Ми коментували його в цій аналітиці.

У даному випадку ФОП уклав два договори – з ТОВ «Нова пошта» як з експедитором про поштове обслуговування та з ТОВ «Нова Пей» про переказ отриманих коштів. Через це у поштовому відділенні «Нової пошти» з покупцем взаємодіють дві різні юридичні особи:

  • ТОВ «Нова пошта» видає йому посилку, але не приймає оплату;
  • ТОВ «Нова пей» приймає оплату як кошти для зарахування на рахунок продавця, але не має стосунку до видачі посилки.

З цієї причини жодна з цих осіб не зобов’язана видавати покупцю фіскальний чек РРО, тому податківці покладають це обов’язок на самого продавця. Ми вважаємо, що це неправильний підхід, про що ми також написали у вищезгаданій аналітиці. Але поки податківці не змінили свою думку, її краще враховувати, щоб уникнути штрафів за незастосування РРО.

У випадках, коли покупець не забирає посилку на пошті, або коли повертає її, податківці радять формувати чек на повернення товару на ту дату, яка зазначена у документах пошти про повернення посилки. Про це вони говорили на зустрічі з бізнесом 22 серпня 2023 року – наш звіт про цю зустріч читайте тут.

Зараз всі моделі РРО та ПРРО підтримують різні форми оплати, в тому числі готівкову і безготівкову форми. В даному випадку чек робиться при формуванні посилки, без отримання будь-якої оплати, тож можна застосовувати якусь іншу форму оплати, наприклад «в кредит». Більш докладну інформацію з цього питання може надати сервісний центр РРО або провайдер ПРРО.

Х-звіт — це звіт, що показує кількість продажів і суми готівкового та безготівкового виторгу з моменту відкриття касової зміни на РРО. Друкувати його можна необмежену кількість разів, щоб звірити суму готівки у касі. Тож якщо при формуванні посилок буде обиратись форма оплати «в кредит», а при готівкових оплатах – «готівка», то сума готівки на місці розрахунків повинна дорівнювати обсягу операцій з формою оплати «готівка» в Х-звіті.

Податкові накладні можна формувати за двома варіантами:

  • за даними видаткових накладних на дати формування посилок – як описано у запитанні. Тобто можна продовжувати прийняту практику, коли ПН складається на дату видаткової накладної. Відповідно до пп. 187.1 ПКУ першою подією є дата відвантаження товарів. Під відвантаженням податківці розуміють початок процесу фізичного переміщення товару від місця його постійного зберігання у постачальника. Дата виникнення ПЗ у продавця не залежить від дати переходу права власності на товар (див. лист ДПСУ від 04.09.2020 р. №3698/ІПК/99-00-05-06-02-06). Тобто датою виникнення ПЗ з ПДВ вважають дату, на яку припадає початок передачі товару від постачальника покупцеві або організації, що здійснює доставку цього товару. В даному випадку це дата передання посилки «Новій пошті».
  • За щоденними підсумками, тобто за даними  Z-звіту РРО за день на підставі пп. 201.3 ПКУ. При цьому, якщо в цьому  Z-звіті вже є чеки, вкладені у посилки, і на такі посилки вже були складені ПН за попереднім варіантом, ці чеки не включаються до ПН за щоденними підсумками.

Загалом, продавець може вільно обирати, у яку ПН він буде включати чеки, вкладені у посилки – чи продовжувати складати на них ПН за видатковими накладними, чи включати їх у ПН за щоденними підсумками операцій на підставі  Z-звіту.

Наостанок нагадаємо, що співпраця з Укрпоштою не потребує формування чеків РРО при формуванні посилок, оскільки Укрпошта сама видає посилку і одночасно приймає за неї оплату, тому податківці погоджуються з тим, що продавець не повинен формувати чек РРО. Про це ми теж згадували у цій аналітиці.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    Сьогодні 11:0448
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024682
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247612
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705