Насамперед зазначимо, що відповідно до пп. 1 гл. 1 розд. ІІ Поряду №547, суб'єкти господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, у разі необхідності та за власним бажанням можуть:
- зареєструвати КОРО у порядку та строки, визначені пп. 7, 8 гл. 1;
- скасувати реєстрацію КОРО та припинити її застосування.
Про те, що на сьогодні суб'єкт господарювання самостійно приймає рішення щодо застосування або незастосування КОРО, ДПС повідомила в ІПК від 05.04.2019 р. №1461/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.
Однак на виконання вимог п. 11 Положення №148, готівка, що надходить до кас, має оприбутковуватися в день її одержання в повній сумі.
Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У п. 29 Положення №148 зазначено, що приймання одержаної з банку готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами (прибутковим або видатковим) з відображенням такої касової операції в касовій книзі.
Вилучення готівки з місця здійснення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або РК для здавання її до банку оформляється відповідними чеками РРО із виконанням операції «службова видача».
Норми п. 38 Положення №148 зобов'язують установи/підприємства мати касу, а їх керівників забезпечити облаштування цієї каси та зберігання готівки у ній.
На виконання вимог п. 39 Положення №148 установи/підприємства повинні відображати у касовій книзі всі надходження і видачу готівки в національній валюті (додаток 5). Кожне підприємство (юрособа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).
За умови забезпечення належного зберігання касових документів установи/підприємства мають право вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп'ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, повинне забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги («Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира»), які за формою і змістом повинні відтворювати форму та зміст касової книги в паперовому вигляді (п. 41 Положення №148).
Контроль за правильним веденням касової книги покладається на головного бухгалтера або працівника установи/підприємства, який на це уповноважений керівником (п. 42 Положення №148).
Отже, ведення касової книги (в паперовому або в електронному вигляді) за умови наявності операцій з готівковими коштами є не правом юрособи (підприємством), а його обов'язком.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити