• Посилання скопійовано

Відображення витрат в Книзі доходів і витрат більше, чим на рядок

Як правильно відображати витрати в Книзі обліку доходів і витрат і чи можна використовувати більше одного рядка для запису 1 дня (наприклад, не вистачає місця для запису номерів накладних)?

Відповідно до Порядком №481 дані в книгу вносяться  в день, коли отримали дохід (в готівковій чи безготівкові формі) або були витрати (але лише ті, що пов'язані з отриманням доходу й за якими є первинні документи (пп. 177.4 ПКУ), їхні реквізити теж обов'язково вказують у книзі. 

Підприємець на загальній системі оподаткування до книги вносить підсумкову суму за день (без ПДВ), навіть якщо у нього декілька торгових точок або відбувається отримання доходу за кількома видами діяльності. Крім того, в листі ГУ ДПС у м. Києві від 13.10.2016 р. №6642/В/26-15-13-02-15 зазначено, що при отриманні протягом дня доходу у готівковій та безготівковій формах, кожен такий вид доходу відображається в Книзі окремо (окремим рядком) підсумково за день. Такий же порядок застосовується і до підсумкових записів за місяць, квартал, рік.

У графі 5 зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом, зокрема, платіжні доручення, прибуткові касові ордери, квитанції, фіскальні чеки, акти закупки, акти виконаних робіт, наданих послуг та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати.

Виходячи з запитання щодо заповнення декількох рядків за день в Книзі обліку доходів і витрат зазначимо, що він не суперечить правилам, прописаним в Порядку №481. Тому можемо запропонувати два варіанти, які, на нашу думку, не суперечитимуть даним правилам:

1) Оскільки до Книги вносяться підсумкові суми за день, а при великому обсязі всього не запам’ятаєш, доречним буде вести поденний реєстр (доречі, для зручності, його можна зробити в електронному вигляді), в якому будете зазначати під номером за порядком перелік реквізитів документів, що підтверджують понесені витрати, в кінці для зробите «сума разом за день», а потім цю загальну суму за день відобразите у Книзі. До реєстру підкладете всі підтверджуючі документи. Такі реєстри для зручності можна підшивати в папку. Зазначимо ще один момент: оскільки в Книзі відображаються як в готівковій, так безготівковій формах, то для зручності підрахунку, можна вести два окремих реєстри: реєстр для обліку касових розрахунків та реєстр для безготівкових розрахунків. Тоді в Книзі має бути відображено два записи окремими рядками, а в третьому буде «Разом за день».

2) Якщо обороти не дуже великі та вести реєстри не дуже хочеться, то під номером за порядком можна робити запис кожної операції до неї в графі 5 зазначати відповідний документ, а в кінці дня вивести: «Разом за день готівкою» та «Разом за день безготівковий розрахунок». На практиці, бухгалтер для зручності підрахунку розділених сум, на полях Книги робить зноску позначень, наприклад: К – каса, Р - розрахунковий рахунок, а також зліва (де дата) біля кожного рядочка ставить відповідну відмітку. Такий буквенний розподіл можна застосовувати і в 1 варіанті ведення Книги.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024599
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024574
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705