• Посилання скопійовано

Чи можна підприємству приймати готівкову оплату за виконані роботи?

Приватне підприємство (ІІІ група єдиного податку) одержує оплату за виконані роботи від ФОП (ІІ група) в касу підприємства. Чи потрібно встановлювати касовий апарат на цьому підприємстві?

Відповідно до ст. 2 Закону про РРОрозрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Далі, згідно зі ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом про РРО, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Як видно з наведених норм, РРО потрібний тоді, коли:

  • розрахунки та надання послуг відбуваються в одному і тому ж місці;
  • відбувається саме надання послуг, а не виконання робіт. Нагадаємо, що з точки зору ЦКУ надання послуг та виконання робіт (підряд) – це різні види цивільно-правових договорів – див. глави 61 та 63 ЦКУ;
  • продаж товарів/надання послуг відбуваються в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

За умовами запитання, розрахунок відбувається за виконані роботи, а не надані послуги, не у  сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, не за місцем виконання робіт. Тому можемо зробити висновок, що в даному випадку РРО не потрібний.

Але податківці мають дещо іншу думку. Наприклад, тут вони змішують поняття договору надання послуг та договору підряду і на цій підставі роблять висновок, що РРО потрібний.

Судова практика також не на боці платника податків. Наприклад, в ухвалі від 14.12.2016 р. у справі № 804/7686/15 ВАСУ звернув увагу судів попередніх інстанцій на те, що щодо РРО застосовуються саме норми податкового законодавства, а не цивільного, а ПКУ не розмежовує роботи та послуги.

Оскільки в даному питанні існує неоднозначне тлумачення норм законодавства, радимо отримати від податківців власну ІПК відповідно до ст. 52 ПКУ. Якщо вона буде позитивною, підприємство зможе уникнути можливих суперечок з перевіряючими щодо приймання готівки без РРО.

Крім цього, підприємство може уникати приймання готівки в касу і запропонувати своїм контрагентам вносити готівкові кошти у банк на його рахунок, або застосовувати безготівкові розрахунки шляхом банківського переказу. Також можливе і застосування РРО при прийманні готівкової оплати, якщо у підприємства немає бажання ризикувати без наявності власної ІПК з позитивним висновком.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202457
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024103
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024569
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.202499
  • Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?
    22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?
    09.01.202477