• Посилання скопійовано

Чи можна підприємству приймати готівкову оплату за виконані роботи?

Приватне підприємство (ІІІ група єдиного податку) одержує оплату за виконані роботи від ФОП (ІІ група) в касу підприємства. Чи потрібно встановлювати касовий апарат на цьому підприємстві?

Відповідно до ст. 2 Закону про РРОрозрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Далі, згідно зі ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом про РРО, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Як видно з наведених норм, РРО потрібний тоді, коли:

  • розрахунки та надання послуг відбуваються в одному і тому ж місці;
  • відбувається саме надання послуг, а не виконання робіт. Нагадаємо, що з точки зору ЦКУ надання послуг та виконання робіт (підряд) – це різні види цивільно-правових договорів – див. глави 61 та 63 ЦКУ;
  • продаж товарів/надання послуг відбуваються в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

За умовами запитання, розрахунок відбувається за виконані роботи, а не надані послуги, не у  сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, не за місцем виконання робіт. Тому можемо зробити висновок, що в даному випадку РРО не потрібний.

Але податківці мають дещо іншу думку. Наприклад, тут вони змішують поняття договору надання послуг та договору підряду і на цій підставі роблять висновок, що РРО потрібний.

Судова практика також не на боці платника податків. Наприклад, в ухвалі від 14.12.2016 р. у справі №804/7686/15 ВАСУ звернув увагу судів попередніх інстанцій на те, що щодо РРО застосовуються саме норми податкового законодавства, а не цивільного, а ПКУ не розмежовує роботи та послуги.

Оскільки в даному питанні існує неоднозначне тлумачення норм законодавства, радимо отримати від податківців власну ІПК відповідно до ст. 52 ПКУ. Якщо вона буде позитивною, підприємство зможе уникнути можливих суперечок з перевіряючими щодо приймання готівки без РРО.

Крім цього, підприємство може уникати приймання готівки в касу і запропонувати своїм контрагентам вносити готівкові кошти у банк на його рахунок, або застосовувати безготівкові розрахунки шляхом банківського переказу. Також можливе і застосування РРО при прийманні готівкової оплати, якщо у підприємства немає бажання ризикувати без наявності власної ІПК з позитивним висновком.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024551
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705