• Посилання скопійовано

Помилково провели суму розрахунку: як виправити у РРО?

Як здійснити виправлення у РРО, якщо помилково проведена сума розрахунку або повертаються кошти покупцю? Чи потрібно складати акти на такі операції? Як відобразити це у КОРО?

Реєстрація операцій у РРО

Загальне правило при повернені коштів покупцю або при виправлені розрахункової операції, яка є помилковою, прописано у Порядку №547.

Відповідно до п. 7 розділу ІІІ Порядку №547 реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми.

Внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків реєструються через РРО з використанням операцій "службове внесення" (графа 3 КОРО) та "службова видача" (графа 4 КОРО), якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Але якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків, то дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції "службова видача". Пам’ятайте, забороняється реєструвати через РРО від'ємні суми з використанням операції "сторно".

Отже, у таких випадках:

  • Варіант 1 - роздруковується фіскальний касовий чек видачі коштів (ф. №ФКЧ — 2), який залишається у СГ (на практиці такі чеки залишають у КОРО);
  • Варіант 2 - реєструється повернення суми  за допомогою операції "службова видача" (така операція здійснюється лише у випадку, коли РРО не здійснює накопичення від’ємних сум!).

Важливий момент, якщо сума повернення коштів або скасування помилкової суми є більшою за 100 грн, СГ (матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунок) повинен скласти акт про видачу коштів або акт на скасування помилкової суми.

Усе про касу і РРО
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Відповідно до п. 8 розділу ІІІ Порядку №547:

  • в акті на повернення коштів необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги);
  • в акті на скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. До акту можна додати пояснювальну записку щодо помилково введених сум. 

Затверджених форм актів нема, але важливо зазначити всі дані, як того вимагає п. 8 розділу ІІІ Порядку  №547 та підтвердити розрахунковими документами (на продаж або на помилкову суму). Такі акти передаються до бухгалтерії СГ і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у СГ бухгалтерії, зазначені акти підклеюються до останньої сторінки  КОРО.

 

Ведення КОРО

На сьогодні (п. 5, п. 6 гл. 4 розділу ІІ Порядку №547) вимоги до використання КОРО – це:

  • пiдклеювання фiскальних звiтних чекiв до вiдповiдних сторiнок КОРО;
  • щоденне виконання записiв (у разi здiйснення розрахункових операцiй) про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупцiв, та данi за сумами, виданими покупцям, записуються окремо.

Хоча податківці анонсують, що з 1 жовтня 2018 р. СГ вже не потрібно підклеювати щоденні фіскальні звітні чеки (z-звіти) до КОРО, і вони повинні зберігатись тільки в електронній формі, на наш погляд, такі зміни будуть чинними лише після набрання чинності наказів Мінфіну щодо затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО РРО (наразі цей документ не затверджено). 

Отже, відповідно до п. 8 гл. 4 розділу ІІ Порядку №547 записи в розділі 2 КОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо. Якщо фіскальний звітний чек містить дані про операції "службового внесення" та "службової видачі" коштів, то графи 3, 4 розділу 2 Книги можна не заповнювати. Враховуючи умови запитання, до графи 5 "Сума розрахунків Загальна" потрібно занести суму — 50 000,00 грн, а до графи 6 "Сума розрахунків За ставкою ПДВ" - 8333,33 грн.

На нашу думку, у випадку здійснення помилкової розрахункової операції, вона не відображається у розділі 2 КОРО. Адже Порядок №547 вимагає записати у КОРО рух готівки та суми розрахунків між СГ та покупцем (п. 6 гл. 4 розділу ІІ Порядку №547). Але за бажанням СГ у графах 5-10 розділу 2 Книги, зареєстрованої на РРО, можна створювати додаткові графи для зазначення сум розрахунків, суми ПДВ, суми акцизного податку або іншого податку (збору) та виданих при поверненні товару коштів, які отримані (видані) з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо. Крім того, у цьому розділі можна виконувати додаткові записи, що підсумовують дані за розрахунками за день чи за місяць (таке право передбачено у п. 8 гл. 4 розділу ІІ Порядку ведення КОРО).

Якщо СГ не виправив протягом дня помилково проведені суми, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування готівки до такого платника можуть бути застосовані фінансові санкції в п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми згідно з Указом Президента №436.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024561
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024686
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024573
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705