• Посилання скопійовано

Чи треба вести касову книгу відокремленому підрозділу, який проводить розрахунки з використанням РРО?

Чи потрібно вести касову книгу та виписувати касові ордери торгівельному підрозділу, який знаходиться в іншому місті (Центральний офіс в одному місті, а підрозділ в іншому) та проводить готівкові розрахунки з використанням РРО, виручку здає через термінал на розрахунковий рахунок підприємства? Як це коментують податківці?

Відповідно до п. 39 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затверджено постановою Правління Нацбанку від 29.12.2017 р. №148, підприємства всі надходження і видачу готівки в національній валюті відображають у касовій книзі.

Кожне підприємство (юрособа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів). 

При цьому відокремлені підрозділи установ/підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, касової книги не ведуть. 

Нацбанк у листі від 07.03.2018 р. №50-0007/13560 повідомляє, що готівкова виручка відокремлених підрозділів (які не ведуть касової книги), що здається ними до кас банку через інкасаторів-збирачів, зараховується на рахунок підприємства – юрособи у безготівковому порядку та не потребує оприбуткування в касовій книзі підприємства – юрособи. 

Детальніше аналіз цього листа дивіться тут>>

ДФС у Донецькій області у ІПК від 13.02.2018 р. №593/ІПК/05-99-14-05-13 також повідомляє, що Положення №148 не містить норми щодо реєстрації підприємством (юрособою) касових книг для відокремлених підрозділів, які входять до його складу.

Однак ДФС у ІПК від 03.04.2018 р. №1343/6/99-99-14-05-01-15/ІПК повідомляє, що з метою усунення невідповідностей між пунктами Положення №148 ДФС надано відповідні пропозиції НБУ.

До внесення змін, ДФС вважає, що з метою уникнення застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення порядку оприбуткування готівки суб'єкти господарювання на відокремленому підрозділі мають вести касову книгу.

Усе про фізосіб-підприємців
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

На думку автора, норми п. 11, 2439 Положення №148 не містять вимоги щодо обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі ПКО в відокремлених підрозділах, які проводять готівкові розрахунки лише із застосуванням РРО.

Нагадаємо, що нормами п. 11 Положення №148 передбачено, що готівка, яка надходить до кас, оприбутковується в день її одержання у повній сумі. При цьому в касах підприємств (їх відокремлених підрозділів), які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО готівка оприбутковується на підставі фіскальних звітних чеків.

На виконання пп. 2 п. 58 Положення №148 під час проведення перевірки контролюючий орган також перевіряє повноту та своєчасність оприбуткування в касах готівкових надходжень, одержаних установою/підприємством (за реалізовану продукцію, продані товари, виконані роботи, надані послуги і за позареалізаційні операції). Готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Порядок оприбуткування готівки в касах, у т. ч. і під час розрахунків із застосуванням РРО (або РК), визначено в п. 11 розд. II цього Положення.

Затвердження Положення №148 не викликало змін у Законі про РРО та Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.Крім того, в п. 24 Положення №148 зазначено, що розрахункові операції, які проводяться відповідно до Закону про РРО, оформляються згідно з вимогами цього Закону.

Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. №547, також змін не зазнав. 

Положення п. 9 ст. 3 Закону про РРО зобов'язують суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, щоденно друкувати на РРО фіскальні звітні чеки (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг).

Тобто, нормами чинного законодавства не вимагається складання касових ордерів (ПКО та ВКО) з висуванням їх до касової книги при застосуванні РРО. 

***

Читайте також: Касова книга на відокремленому підрозділі: бути чи не бути? 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    28.03.2024231
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202463
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024113
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024598