• Посилання скопійовано

Витрати зі сплати податків в обліку підприємця-загальносистемника

Чи можна віднести до витрат підприємця на загальній системі сплачені суми податків: податку на нерухоме майно та плати за землю?

В обох випадках підставою для нарахування податків є право власності на таку нерухомість або землю. Зверніть увагу, суб’єктом сплати податків (платником) згідно з пп. 266.1.1 ПКУ та пп. 269.1.1 ПКУ є фізособа а не фізособа-підприємець. Адже право власності на нерухомість наразі реєструється на фізособу і отримання або припинення статусу підприємця на обов’язок зі сплати податку на майно не впливають.

Основні вимоги до витрат підприємця на загальній системі оподаткування полягають у тому, що такі суми повинні бути підтверджені документально та пов'язані з господарською діяльністю підприємця. Враховуючи, що госпдіяльністю підприємця є надання нерухомості в оренду, дійсно виникає спокуса відобразити сплачені суми податків у складі підприємницьких витрат.

Але перелік витрат, які підприємець на загальній системі включає до складу витрат (таким чином зменшується база для оподаткування ПДФО),  встановлено п. 177.4 ПКУ. І цей перелік не містить сплачених податків.

На жаль, п. 177.4 ПКУ передбачає виключний перелік витрат, які підприємець має право врахувати при визначенні об’єкту оподаткування (додатково це підтверджують податківці у підкатегорії 104.05). Спробувати розширити цей перелік самостійно не можна.

Щодо орендної плати за об’єкти нерухомості, яка сплачується до бюджету і входить до плати за майно, податківці у листі від 21.04.2015 р. №3701/М/99-99-17-02-02-14 зазначали: оскільки така орендна плата є обов'язковим платежем, який справляється у формі загальнодержавного податку, ця сума не включається до витрат підприємницької діяльності.

Отже, підприємець на загальній системі оподаткування не має право включити до складу своїх витрат суму сплачених податків за майно

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»

  • Мінімальна заробітна плата у роздрібній торгівлі з 1 жовтня 2025 року
    Чи правильно те, що ФОП на загальній системі оподаткування, які займаються роздрібною торгівлею алкогольними та тютюновими товарами, з 1 жовтня 2025 року зобов’язані платити найманим працівникам заробітну плату не менше 16 000 грн?
    02.10.20251 75310
  • Закриття кредиторської заборгованості перед ФОП, що припинив діяльність
    Підприємство на загальній системі має кредиторську заборгованість за послуги перед ФОП, який припинив свою діяльність. Акти наданих послуг та інші документи підписані. Як правильно закрити (погасити) цю заборгованість, якщо ФОП не може її отримати на свій підприємницький рахунок?
    29.09.20254152
  • Як рахувати мінімальний дохід "загальносистемника" з ліцензією з 01.10.2025 року?
    Згідно з ст. 42 Закону №3817, розмір загального місячного оподатковуваного доходу СГ, зареєстрованого як ФОП, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Це мається на увазі чистий дохід на місяць - 2 МЗП (16000 грн в 2025 р.) з якого потрібно сплатити ПДФО, ВЗ та ЄСВ?
    22.09.20251 2594
  • Чи можуть податківці під час перевірки ФОП збільшити витрати замість знятих?
    ФОПу–загальносистемнику під час перевірки зняли із витрат суму амортизації ОЗ, придбаного в лізинг. Водночас, податківці зазначили (в усній формі), що ФОП мав включати до витрат не амортизацію, а лізингові платежі. Якщо це так, то чи мають податківці включити до витрат суму лізингових платежів (5000 грн) замість знятої амортизації (1700 грн)?
    17.09.202565
  • ФОП – «загальносистемник» придбав ОЗ в лізинг: що включати до витрат?
    ФОП на загальній системі придбав ОЗ в лізинг для ведення госпдіяльності. Яку суму такий ФОП може включати до витрат – лізингові платежі чи амортизацію? Якщо амортизацію, то коли її нараховувати, адже право власності переходить до ФОП лише після повної оплати?
    17.09.202531