• Посилання скопійовано

Суточные сотрудников для предпринимателей на общей системе

В каких суммах предприниматель на общей системе налогообложения может учитывать в составе расходов суточные расходы командированных наемных работников?

Что касается суточных расходов (то есть таких расходов, которые не подтверждены документально, на питание и финансирование других собственных нужд работника, понесенных в связи с командировкой), то с 1 апреля 2011 года их размер, который разрешено отражать в составе налоговых расходов, составляет (пп. 140.1.7 НКУ):

1) для командировок по Украине — не больше 0,2 размера минимальной зарплаты, действовавшего для трудоспособного лица на 1 января отчетного налогового года, в расчете за каждый календарный день такой командировки (то есть 188,20 грн. в сутки);

2) для командировок за границу — не выше 0,75 размера минимальной зарплаты, действовавшего для трудоспособного лица на 1 января отчетного налогового года, в расчете за каждый календарный день такой командировки (то есть 705,75 грн. на сутки).

Отметим, что установленный НКУ размер суточных не предлагается уменьшать в зависимости от того, включены или нет в счета на проживание стоимость питания, одноразового, двухразового или трехразового.

Следует помнить, что сумма суточных определяется при командировке:

1) в пределах Украины и стран, въезд граждан Украины на территорию которых не требует наличия визы (разрешения на въезд), — согласно приказу о командировке и соответствующим первичным документам;

2) в страны, въезд граждан Украины на территорию которых осуществляется при наличии визы (разрешения на въезд), — согласно приказу о командировке и отметкам уполномоченного служебного лица Государственной пограничной службы Украины в загранпаспорте или заменяющем его документе.

При отсутствии указанных отметок, приказа или соответствующих подтверждающих документов суточные не включаются в состав налоговых расходов. 22 Имеет ли право физическое лицо — предприниматель заключать трудовой договор с другим предпринимателем (плательщиком единого налога)? Его должностные обязанности не совпадают с его предпринимательской деятельностью.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Мар'яна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»

  • Закриття кредиторської заборгованості перед ФОП, що припинив діяльність
    Підприємство на загальній системі має кредиторську заборгованість за послуги перед ФОП, який припинив свою діяльність. Акти наданих послуг та інші документи підписані. Як правильно закрити (погасити) цю заборгованість, якщо ФОП не може її отримати на свій підприємницький рахунок?
    29.09.2025147
  • Як рахувати мінімальний дохід "загальносистемника" з ліцензією з 01.10.2025 року?
    Згідно з ст. 42 Закону №3817, розмір загального місячного оподатковуваного доходу СГ, зареєстрованого як ФОП, що не має найманих працівників, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або на право роздрібної торгівлі сидром та перрі (без додавання спирту), або на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, або на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або на право роздрібної торгівлі пальним, має становити не менше 2 розмірів МЗП, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Це мається на увазі чистий дохід на місяць - 2 МЗП (16000 грн в 2025 р.) з якого потрібно сплатити ПДФО, ВЗ та ЄСВ?
    22.09.20251 0494
  • Чи можуть податківці під час перевірки ФОП збільшити витрати замість знятих?
    ФОПу–загальносистемнику під час перевірки зняли із витрат суму амортизації ОЗ, придбаного в лізинг. Водночас, податківці зазначили (в усній формі), що ФОП мав включати до витрат не амортизацію, а лізингові платежі. Якщо це так, то чи мають податківці включити до витрат суму лізингових платежів (5000 грн) замість знятої амортизації (1700 грн)?
    17.09.202556
  • ФОП – «загальносистемник» придбав ОЗ в лізинг: що включати до витрат?
    ФОП на загальній системі придбав ОЗ в лізинг для ведення госпдіяльності. Яку суму такий ФОП може включати до витрат – лізингові платежі чи амортизацію? Якщо амортизацію, то коли її нараховувати, адже право власності переходить до ФОП лише після повної оплати?
    17.09.202525
  • Визначення дати отримання доходу ФОПа - "загальника" оподаткування при розрахунках картою
    Якщо з ФОП на загальній системі розраховувалися через оплату картою в магазині або в інтернет – магазині з видачею фіскального чеку, то доходом для цілей оподаткування ПДФО є вся сума виручки, включаючи комісію банку
    25.07.202539