• Посилання скопійовано

Постачальник надав ПН, у якій код послуги не відповідає КВЕДу постачальника: що робити?

Постачальником надано послугу та складено відповідну податкову накладну. Підприємство виявило, що його контрагент немає відкритого КВЕДу щодо наданої послуги. Чи має право підприємство на включення такої податкової накладної до свого податкового кредиту?

Класифікацію видів економічної діяльності (далі — КВЕД-2010) затверджено наказом Держкомітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 р. №457.

При цьому КВЕД — це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації. Водночас, Класифікація є механізмом спільної мови, що має використання в багатьох інших, нестатистичних сферах (соціальному та податковому регулюванні, ліцензуванні, системі тарифів тощо), проте не завжди адаптована до цього повною мірою.

Отже, Класифікація не завжди відповідає всім потребам користувачів за межами статистичної системи, у зв’язку з чим можуть виникнути суперечності щодо юридичного використання коду КВЕД. Код виду діяльності не обов’язково є достатнім критерієм для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності — це припущення, а не доказ (абз. 8 п. 1 КВЕД-2010).

Правила складання податкової накладної (у тому числі заповнення її обов’язкових реквізитів) регулюються ст. 201 ПКУ та регламентуються Порядком №1307.

Згідно з пп. 201.1 ПКУ обов'язковими реквізитами, що зазначаються у податковій накладній, зокрема, є:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг (реквізит має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг);
  • код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг — код послуги згідно з ДКПП; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП не повністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду.

У разі виникнення у платника податку необхідності визначення коду послуги згідно з ДКПП такий платник може звернутися до Мінекономрозвитку України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності.

Таким чином, при здійсненні операцій з постачання послуг платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’я­зання за такою операцією, скласти та зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, в якій, відповідно до пп. 201.1 ПКУ, зазначити код ДКПП незалежно від того, чи відповідає операція з надання такої послуги коду його діяльності, зазначеному в статутних документах.

Якщо така податкова накладна не була заблокована і, відповідно, була зареєстрована в ЄРПН, вона дає право на податковий кредит на загальних підставах, незалежно від наявності відповідного КВЕД у статутних та реєстраційних документах постачальника. Покупець не зобов’язаний контролювати таку наявність.

Про це говорять податківці у листі від 25.05.2017 р. №368/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування вартості втраченої посилки: які ПДВ-наслідки?
    Підприємство веде роздрібну поштову торгівлю. Посилки відправляються через АТ «Укрпошта» на умовах післяплати. Є частина посилок, які в процесі транспортування/зберігання на Укрпошті втрачаються і згідно з актом АТ «Укрпошта» відшкодовується вартість втраченої посилки на рахунок підприємства. Підприємство є платником ПДВ. Вартість посилки компенсується без ПДВ. Як відобразити ПДВ за операцією з відшкодування втраченого товару Укрпоштою?
    Сьогодні 10:107
  • Відступлення права вимоги: що з ПДВ?
    Підприємство 1 передплатило за послуги підприємству 2 (ПН зареєстрована, але послуги не отримані). Підприємство 1 винне також підприємству 3 компенсацію за відновлення об’єкта оренди. Укладено тристоронню угоду про відступлення права вимоги, за якою підприємство 1 повернуло оплату підприємству 3 в рахунок компенсації. Причому підприємство 1 зникло. Що з ПДВ у підприємств 1 та 3?
    18.03.2024403
  • Експорт послуг комп’ютерного програмування: що з ПДВ?
    ФОП на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту послуги комп’ютерного програмування. Чи оподатковується така операція ПДВ? Якщо так, то як виправити помилку, якщо ПДВ не нараховувалося?
    13.03.202437
  • Чи нараховувати компенсуюче ПДВ при експорті права на користування комп’ютерною програмою?
    ТОВ - платник ПДВ розробляє програмне забезпечення, обліковуючи витрати (зарплата, амортизація комп’ютерів, послуги сторонніх організацій) на субрахунку 154. Після створення ПЗ обліковуватиметься на субрахунку 125. ТОВ надаватиме нерезиденту невиключне право на користування ПЗ (необ’єктні послуги щодо ПДВ). Чи нараховувати ПДВ за пп. 198.5 і пп. 199.1 ПКУ?
    12.03.202425
  • Чи складати ПН на помилковий платіж та РК на його повернення?
    На рахунок юрособи-платника ПДВ 05.02.2024 р. надийшли кошти у сумі 250 тис. грн від колишнього покупця ФОП - неплатника ПДВ, з яким розірвано відносини. ФОП у призначенні платежу помилково вказав "Оплата за товар". ФОП-покупець надав листа про помилку з проханням повернути кошти. Кошти повернули 04.03.2024 р. Які строки встановлені для повернення помилкових коштів, та якщо між контрагентами немає договірних відносин (або договір уже розірвано), чи нараховують ПЗ з ПДВ?
    11.03.20242 0231