• Посилання скопійовано

Оплата послуг «Booking» з корпоративної картки: які наслідки з ПДВ?

Корпоративною карткою держатель картки оплатив послуги «Booking». Чи є це імпортом послуг для підприємства? Що є базою нарахування ПДВ і як його оплатити? Чи достатньо в обліковій політиці прописати пункт про віднесення витрат за роздруківкою квитанції з сайту?

По-перше, «Booking» - нерезидент надає послугу з розміщення на платформі інформації про номери (на підставі Угоди про використання онлайн-платформи для бронювання), а не послуги бронювання (посередницькі послуги) чи реклами, як може здатися на перший погляд.

По-друге, послуги з розміщення на платформі Booking.com інформації про номери є послугами з надання інформації, місце постачання яких визначають за пп. «в» пп. 186.3 ПКУ. Місцем постачання послуг з розміщення інформації на веб-порталах є місце реєстрації одержувача. У даному  випадку - це митна територія України, тому операція підпадає під об’єкт оподаткування ПДВ.

Оскільки «Booking» є нерезидентом (Нідерланди), не зареєстрованим в Україні, то отримувач послуг як агент повинен нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до ст. 208 ПКУ, а також пп. 180.2 ПКУ.

Відповідно до пп. 190.2 ПКУ для послуг, які постачаються нерезидентами на митній території України, базою оподаткування є договірна (контрактна) вартість таких послуг з урахуванням податків та зборів, за винятком ПДВ, що включаються до ціни постачання відповідно до законодавства. Визначена вартість перераховується в національну валюту за валютним (обмінним) курсом НБУ на дату виникнення податкових зобов'язань. У разі отримання послуг від нерезидентів без їх оплати база оподаткування визначається, виходячи із звичайних цін на такі послуги без урахування податку.

Тобто базою оподаткування є сама вартість послуг «Booking», а ПДВ нараховується на неї «зверху».

По-третє, для підтвердження витрачання грошових коштів суб’єктом господарювання за послуги, що придбавалися на іноземних інтернет-сайтах з оплатою їх за допомогою електронного платіжного засобу (у тому числі, і КПК), як пояснюють податківці (див. лист ДПС від 13.06.2018 р. №2584/6/99-99) можуть використовуватися:

1) виписка банку, що випустив платіжну карту, з якої списувалися грошові кошти в оплату таких послуг;

2) відповідний документ, рахунок, квитанція, товарний або касовий чек, квиток, талон тощо, отриманий від постачальника послуги.

Зауважимо, що карткою можна розрахуватися за ЗЕД-договором у сумі, еквівалентній 150000 грн (див. лист НБУ від 21.06.2019 р. №40-0006/32346).

Акт про надані послуги з усіма реквізитами, обов’язковими для первинних документів, система «Booking» не надасть. Документами, що підтверджують здійснення витрат і надання «Booking»-послуг, може бути авансовий звіт відповідального працівника про проведені платежі на користь «Booking» з КПК, виписки банку з рахунку, щомісячний рахунок на оплату комісії, роздрукований з Booking.com тощо.

Додатково читайте: Чи можне турагент для оплати через сайт booking.com чи авіапереліту на лоукостах використовувати картку-ключ?

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК до ПН, за операцією з отримання передоплати за товар, при зміні місця відвантаження за межі митної території
    Якщо на дату отримання передоплати за товар, відвантаження якого нерезиденту планувалось на митній території України, складено ПН, але надалі у зв’язку зі зміною умов договору товар буде вивезено за межі митної території України, РК складається на дату зміни призначення передоплати
    04.07.20257
  • Помилка в назві контрагента у податковій накладній
    У зареєстрованій податковій накладній допущено помилку в організаційно-правовій формі контрагента (вказано «ТОВ» замість «ПрАТ»). Який порядок виправлення такої помилки, якщо вона не впливає на суму компенсації? Чи потрібно складати розрахунок коригування і як його правильно оформити в цій ситуації?
    03.07.202568
  • Коли потрібно коригувати ПН на будівельні роботи?
    Підприємство замовило генпідряднику будівництво нового приміщення. За умовами договору були здійснені часткові оплати у розмірі 15%, 45% та 30% вартості послуг, на які отримували ПН. Додатковою угодою від 10.06.2025 р. внесли зміни до договору, де погодили збільшення вартості робіт. 11.06.2025 р. оплатили ще частину, отримали ПН. Коли постачальник має виписати РК на зміну ціни?
    03.07.202566
  • Термін для податкового кредиту при запізнілій реєстрації ПН
    Вхідну податкову накладну (ПН) складено 08.05.2024. Її реєстрацію в ЄРПН було зупинено та фактично здійснено лише 12.08.2024. Чи має підприємство право включити цю ПН до складу податкового кредиту у червні 2025 року, враховуючи, що 365 днів з дати її складання вже минули?
    03.07.2025202
  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    03.07.2025103