• Посилання скопійовано

Чи повинна бюджетна організація нараховувати ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 ПКУ?

Бюджетна організація здійснює капітальний та поточний ремонт своїх житлових і нежитлових приміщень за рахунок бюджетних коштів. Чи повинна така організація нараховувати ПЗ з ПДВ як на використання придбаних товарів/послуг у негоспдіяльності або не оподатковуваних операціях?

Відповідно до пп. 198.5 ПКУ платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пп. 189.1 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними (виготовленими) з ПДВ, у разі, якщо такі товари (послуги), необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 196.1.7 ПКУ) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України.

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 розділу XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених пп. 197.1.28 ПКУ та операцій, передбачених пп. 197.11 ПКУ);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пп. 189.9 ПКУ).

Під господарською діяльністю розуміється діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 ПКУ).

Водночас, варто зауважити, що у запитанні йде мова при бюджетну організацію. А для них господарська діяльність має дещо інше розуміння.

Зокрема, до бюджетних організацій належать установи й організації, основна діяльність яких фінансується з бюджету на підставі кошторисів доходів і видатків.

Кошторис є основним плановим документом бюджетної установи. Бюджетна установа може вести облік самостійно або обслуговуватися централізованою бухгалтерією. Але і в першому, і другому випадках для забезпечення своєї діяльності установа складає індивідуальні кошториси й плани асигнувань за кожною бюджетною програмою (функцією), яку вона буде виконувати, наприклад, для надання медичної допомоги населенню, для контролю за надходженням податків тощо.

Тому для бюджетної організації господарською діяльністю буде вважатися та діяльність згідно з якою таку бюджетну організацію було створено (діяльність, що передбачена кошторисом такої організації).

Таким чином, якщо бюджетна організація використовує відремонтовані приміщення у своїй діяльності і не використовує їх у звільнених або не оподатковуваних ПДВ операціях (тобто надає послуги з використанням таких приміщень, що звільнені або не оподатковуються ПДВ), то нараховувати ПЗ з ПДВ за пп. 198.5 ПКУ не потрібно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК при переведенні боргу з частковими платежами
    Підприємство-платник ЄП IV групи і ПДВ має передоплату постачальнику електроенергії. Постачальник не може виконати зобов'язання та повернути кошти. 20.11.2025 р. укладено договір про переведення боргу, за яким третя особа погашає 600 тис. грн замість постачальника. Фактичне перерахування відбулось 25.11.2025 р. (290 тис. грн) та 26.11.2025 р. (310 тис. грн). Якою датою складати РК до ПН: датою договору про переведення боргу (20.11.2025) на всю суму чи датами фактичного надходження коштів (25.11.2025 та 26.11.2025 рр.)?
    09.12.202516
  • Податковий кредит за розблокованою ПН: облік та різниці для "високодоходників"
    Податкова накладна постачальника була заблокована в грудні 2022 року, у березні 2023 року її розблокували, але підприємство не помітило інформацію про розблокування і не включило ПН до податкового кредиту. Куди тепер віднести втрачений податковий кредит з ПДВ – на рахунок 441 чи 949? Чи виникають податкові різниці для "високодоходників"?
    09.12.2025180
  • Чи враховується акциз при визначенні обсягу оподаткованих операцій для обов’язкової реєстрації платником ПДВ?
    При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання, що підлягають оподаткуванню ПДВ, нарахована протягом останніх 12 календарних місяців для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ сума акцизного податку не враховується
    08.12.202517
  • Дата РК при поверненні товару та наявності передплати
    У жовтні здійснено оплату та відвантаження товару. 3 листопада покупець повертає товар, 20 листопада продавець повертає кошти. Якою датою складати РК до ПН, якщо податкові зобов'язання з ПДВ у продавця не зменшились через наявність передплати за іншими операціями? Чи потрібні додаткові документи?
    08.12.202563
  • Продаж електромобіля: що з ПДВ?
    Підприємство придбало новий електромобіль без ПДВ (звільнено до 31.12.2025 р.). Чи має підприємство нарахувати ПДВ при подальшому продажу цього автомобіля?
    08.12.2025180