• Посилання скопійовано

Заміна радіатора опалення в орендованому приміщенні: відображення в бухобліку

Підприємство замінило радіатор опалення в орендованому приміщенні. Вартість нового радіатора не перевищує 1 000 грн. Використання або утилізація старого радіатора не планується. Як обліковувати цю операцію?

По-перше, слід з’ясувати умови договору оренди приміщення щодо його поточного ремонту. Якщо у договорі передбачено поточний ремонт за рахунок орендаря, то витрати на заміну радіатора відносяться до статті «Витрати на поточний ремонт орендованого приміщення». Якщо у договорі порядок ремонту орендованого приміщення не передбачено взагалі, то витрати на заміну радіатора можна віднести до статті «Витрати на оренду та утримання приміщень». Назви статей умовні, вони можуть застосовуватися на розсуд підприємства.

Вибір витратного рахунку буде залежати від того, з якою метою використовується приміщення:

  • Якщо це виробниче приміщення, то дебетується рахунок 23 або 91;
  • Якщо це адміністративне приміщення, то дебетується рахунок 92;
  • Якщо приміщення використовується з метою збуту - то дебетується рахунок 93;
  • Якщо приміщення використовується з іншою метою, ніж перелічені вище, то дебетується рахунок 949.

По-друге, новий радіатор слід оприбуткувати на рахунок обліку запасів 20. Автор рекомендує оприбуткувати його на субрахунок 207 «Запасні частини», на якому ведеться облік придбаних чи виготовлених запасних частин, готових деталей, вузлів, агрегатів, які використовуються для проведення ремонтів, заміни зношених частин машин, обладнання, транспортних засобів, інструменту, а також автомобільних шин у запасі та обороті.

Таким чином, бухгалтерський запис буде таким: Дт 23, 91-94, Кт 207.

Коригування фінрезультату з метою оподаткування в даному випадку не передбачено. Право на податковий кредит з ПДВ визнається у загальному порядку.

 

Документальне оформлення

Працівник, який відповідає за утримання цього приміщення в належному стані, повинен скласти доповідну записку керівнику підприємства, у якій буде викладено суть проблеми: вихід з ладу старого радіатора та необхідність його заміни на новий.

На підставі цієї записки керівник видає наказ про закупівлю та встановлення нового радиатора на заміну старому.

Операція заміни радіатора оформлюється актом. Затвердженої форми такого акту немає, тож він складається за вільною формою з урахуванням вимог ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88. Обов’язку утилізувати старий радіатор законодавством не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік податку на дохід нерезидента (конструктивні дивіденди)
    Якими бухгалтерськими проведеннями (Дт/Кт) слід відобразити нарахування податку на дохід нерезидента (як конструктивні дивіденди) у зв'язку з донарахуванням за контрольованими операціями? Як це нарахування коректно відображається в Додатку ПН до декларації з податку на прибуток (рядок 30)?
    Сьогодні 07:0416
  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    05.11.202535
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    05.11.202530
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    05.11.202532
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202519