Про що говорять квитанції при поданні Звіту з ЄСВ?
Податківці у ресурсі «ЗІР»* зауважили, що квитанція №1 свідчить про те, що Звіт з ЄСВ успішно прийнято для подальшого опрацювання. Також зазначена квитанція містить інформацію, що за результатами приймання та обробки електронного Звіту в Пенсійному фонді України буде сформовано другу квитанцію, що буде надіслана на електронну адресу, з якої було відправлено Звіт (або посереднику).
Квитанція №2 містить інформацію про результат обробки Звіту і повідомляє про внесення чи невнесення відомостей зі звітності страхувальника до Реєстру застрахованих осіб.
Таким чином, квитанція №2 про внесення відомостей до Реєстру («Пакет прийнято») свідчить лише про те, що дані зі звіту завантажено до Реєстру застрахованих осіб, ведення якого покладено на Пенсійний фонд України.
Тому згідно із цього роз’яснення контролюючий орган після отримання платником квитанції №2, яка свідчить про внесення відомостей зі звітності страхувальника до Реєстру застрахованих осіб, на підставі камеральної перевірки має право визнати такий звіт не прийнятим, якщо його було подано з порушенням вимог Порядку №435, тобто порядку заповнення Звіту з ЄСВ.
Тож на практиці податківці деяким страхувальникам надсилали ще й другу квитанцію №2 «Перевірку в ДФС виконано». Хоча M.E.Doc на своєму офіційному сайті роз’яснював, що система ДФСУ формує узагальнюючу Квитанцію №2 (Детальніше про це ми писали тут).
Судячи із запитання, квитанція №2 про неприйняття Звіту з ЄСВ була подана 20.07.2016р., тобто в межах граничних строків подання такої звітності, тому страхувальник міг виправити помилки в направити цього ж числа правильно складений Звіт з ЄСВ. Але, це було зроблено вже після граничної дати подачі звіту з ЄСВ. Що це означає для страхувальника?
По-перше, те, що, незважаючи на те, що первинний варіант Звіту з ЄСВ було надіслано страхувальником до спливу граничного строку його подання (14.07.2016 р.), Звіт було складено невірно. І квитанція №2, отримана 20.07.2016 р., свідчить про те, що Звіт з ЄСВ за червень 2016 р. вважається податківцями не прийнятим (оскільки при його перевірці були виявлені помилки, які свідчать про порушення вимог Порядку №435).
По-друге, те, що 22.07.2016 р., коли страхувальник виправив зазначені у квитанції №2 помилки і надіслав Звіт з ЄСВ наново, цей Звіт було прийнято (як єдиний, поданий за звітний період червень 2016 р.), про що свідчить наступна отримана квитанція №2, але поданим вже із порушенням строків його подання.
Тому, саме у такій ситуації на страхувальника дійсно чекають штрафні санкції – за несвоєчасне подання Звіту з ЄСВ.
Який штраф за невчасне подання Звіту з ЄСВ?
За неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з ЄСВ застосовується штраф у розмірі 10 НМДГ, а саме 170 грн (п. 7 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI).
Крім цього, неподання, несвоєчасне подання, Звіту з ЄСВ тягне за собою накладення адмінштрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, від 30 до 40 НМДГ, тобто від 510 грн до 680 грн (ст. 165 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Самостійно сплачувати ці штрафи не потрібно, тільки у разі отримання від ДФС повідомлення про їх сплату.
Повідомлення про сплату штрафу у розмірі 170 грн, а точніше Рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", надсилається за формою, затвердженою у Додатку 16 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Мінфіну від 20.04.2015 р. №449.
Що ж стосується адмінштрафу, то згідно із ст. 234 прим.2 КУпАП саме органи ДФС розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Від імені органів доходів і зборів розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники органів доходів і зборів та їх заступники.
Тож, отримавши постанову про накладення адміністративного стягнення посадова особа має сплатити адмінштраф, вказаний у такій постанові.
_________________
* Запитання: «Чи має право контролюючий орган після отримання платником другої квитанції про прийняття звіту щодо сум нарахованого ЄВ без помилок визнати такий звіт не прийнятим?».
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити