Згідно з р. ІV Порядку №1162, зняття з обліку платника ЄСВ у зв'язку із його ліквідацією (у т.ч. через банкрутство), припиненням здійснення фізособою підприємницької діяльності передбачає внесення відповідного запису ДПІ до реєстру страхувальників (фактично, дата внесення запису до цього реєстру і є датою зняття з обліку платника ЄСВ).
Але при цьому фіскальний орган проводить позапланову документальну перевірку щодо правильності нарахування та сплати ЄСВ. На основі акта перевірки щодо правильності нарахування та сплати ЄСВ платник здійснює остаточні розрахунки (на що дається 10 робочих днів з дати отримання акта). Прострочення проведення остаточного розрахунку з ЄСВ із бюджетом може стати підставою для неможливості проведення державної реєстрації припинення роботодавця-юрособи. Для роботодавця-фізособи це правило не діє, враховуючи інший для них порядок припинення підприємницької діяльності, встановлений Законом №1258 (див. також п. 10 р. ІV Порядку №1162).
Якщо ж заборгованості немає, то працівник ДПІ складає довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою №3-ЄСВ (затверджена як додаток 3 до Порядку №1162). Така довідка вручається або надсилається поштою колишньому платнику ЄСВ.
Після надходження з Єдиного державного реєстру відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язану зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, до реєстру страхувальників ДПІ за старим місцем обліку вноситься запис про переведення на облік такого платника до ДПІ, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання). При цьому подання звітності з ЄСВ і сплата ЄСВ відбувається за новим місцем основного обліку з дати переходу до нового місця обліку (п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ). Проведення перевірки за старим місцем обліку і остаточний розрахунок із бюджетом в разі зміни місцезнаходження Порядком №1162 не передбачений. Однак у праві здійснити звірку з ДПІ за попереднім місцем обліку страхувальнику ніхто не відмовляє. Отже, щоб впевнитися у тому, що відомості про стан розрахунків із бюджетом до нового місця обліку будуть передані правильно, він має право зробити таку звірку під час зміни місця обліку (тобто у день або наступного робочого дня після подання держреєстратору даних про зміну місцезнаходження).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити