Законом №1669 до Закону про ЄСВ були внесені зміни — а саме додано новий п. 9-3 до розділу VIII Закону про ЄСВ. У ньому зазначено, що всі платники ЄСВ, визначені ст. 4 Закону про ЄСВ, які перебувають на обліку в органах ДФСУ, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.
Отже, і підприємці, і роботодавці позбавлені від обов'язку сплачувати ЄСВ і подавати звітність з ЄСВ, у разі якщо вони перебувають на обліку як платники ЄСВ в зоні проведення АТО. Таке позбавлення від обов'язків в них виникло з самого початку проведення АТО і закінчиться після закінчення проведення АТО, але воно не виникає автоматично: законодавець вимагає подати заяву (довільної форми) до органу ДФСУ за основним місцем обліку платника або за місцем його тимчасового проживання не пізніше 30 календарних днів, наступних за днем закінчення АТО.
А що ж буде до подання такої заяви (протягом періоду проведення АТО)? Чи не виникне недоїмка — адже податкові органи, які адмініструють сплату ЄСВ, не мають документів від платника про те, що він користується наразі зазначеною вище пільгою? Чи не зростатиме розмір штрафів і пені за такими недоплатами? Заспокоїмо платників ЄСВ одразу — ні, негативних наслідків від такої несплати і неподання звітності з ЄСВ за період проведення АТО не буде.
Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені ст. 25-26 Законом про ЄСВ за невиконання обов'язків платника ЄСВ в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО, до таких платників ЄСВ не застосовуються.
Крім того, недоїмка, що виникла у платників ЄСВ, які перебувають на обліку в органах ДФСУ, розташованих на території населених пунктів, де проводилася АТО, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому ПКУ для списання безнадійного податкового боргу.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити