Благодійна діяльність – добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених даним Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара (п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону про благодійну діяльність).
Використання активів (доходів) та правочини благодійних організацій не повинні суперечити актам законодавства та цілям благодійної діяльності (ч. 2 ст. 16 Закону про благодійну діяльність).
Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону про благодійну діяльність розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу цієї організації у поточному році.
Згідно з пп. 133.4.2 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Порушення благодійною організацією, що перебуває у Реєстрі, вимог Закону про благодійну діяльність, у тому числі щодо перевищення граничного розміру адміністративних витрат, що призводить до порушення пп. 133.4 ПКУ, є підставою для виключення такої організації з Реєстру з нарахуванням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до пп. 133.4.3 та пп. 133.4.4 ПКУ та переходом до сплати податку на прибуток у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ для платників цього податку.
Тож, для благодійного фонду, який має обмеження щодо розміру адміністративних витрат – 20% від бухгалтерських доходів, зазначений перелік витрат не є реальним. Тому потрібно ретельно аналізувати свої витрати, та залишити саме ті, які належать до ліміту адміністративних витрат.
В даному випадку, транспортні витрати, що понесені на доставку обладнання з-за кордону, не є адміністративними витратами. Ми вважаємо, що їх можна включити до вартості обладнання як транспортно-заготівельні витрати згідно з п. 9 НП(С)БО 9.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити