• Посилання скопійовано

Зміна працівника на посаду генерального директора: як відобразити в протоколі?

Підприємство планує змінити генерального директора (попереднього перевести на посаду заступника директора, а на цю посаду оформити іншу особу, яка займає посаду директора відділу бухобліку). Як правильно відобразити це в протоколі? Чи можна перевести на іншу посаду згідно з ст.32 КзпП?

Підприємство — самостійний суб’єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб’єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому ГК та іншими законами (ч. 1 ст. 62 ГКУ).

Управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу (ч.1 ст. 65 ГКУ).

Підприємство — є юрособою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків та може мати печатки (ч. 4 ст. 62 ГКУ). 

Вимоги до змісту статутних документів закріплені ст. 88 ЦКУ, відповідно до якої в цих документах повинно бути зазначено, зокрема:

  • найменування юридичної особи;
  • органи управління товариством, їх компетенція;
  • порядок прийняття рішень;
  • порядок вступу до товариства і виходу з нього.

В статуті підприємства важливо визначити, ким відповідно до статуту призначається і звільняється від займаної посади генеральний директор підприємства.

Усе про зарплату і кадри
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

 

Прийняти на роботу (призначити на посаду генерального директора) можна за наявності наступних документів:

  • заяви про прийняття на роботу (призначення на посаду);
  • наказу про прийняття (призначення) на посаду генерального директора підприємства.

Тож для призначення на посаду генерального  директора мають бути такі кроки:

1) Особа, яка має бути призначена на посаду директора подає заяву відповідно до вимоги статуту зборів засновників.

2)  Далі видається наказ про його призначення на посаду генерального директора. 

Протокол зборів засновників — не є кадровим документом, а документ, що належить до основної діяльності підприємства. 

Протокол не замінює чи не є  рівнозначним наказу про прийняття (призначення) директора підприємства (товариства).

Щодо призначення нового директора,  то потрібно врахувати, що  у протоколі загальних зборів потрібно зазначити не лише дату призначення нового керівника Петрова, а й дату звільнення старого — Іванова. Відповідно до цього й мають бути складені накази на переведення Іванова та призначення нового керівника Петрова. Тобто, призначити нового керівника Петрова наказом від 01.11.2017 р. з цієї ж дати попереднього — перевести на посаду заступника директора.

Вважаємо, що тут можна не застосовувати ст. 32 КЗпП, оскільки генеральний директор самостійно напише заяву на переведення його на посаду заступника директора й відповідно до цього буде видано наказ. Отже, за два місяці повідомляти ні одного, ні іншого працівника не потрібно, оскільки це не можна вважати зміною істотних умов праці.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202498
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024410
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427