• Посилання скопійовано

Госпдіяльність ще не розпочалась: мінімізація витрат на зарплату директора-сумісника

Створено ТОВ, госпдіяльність ще не ведеться. Засновником є директором за сумісництвом. Трудові відносини ніби є (з директором), а тому має нараховуватись зарплата. Через відсутність госпдіяльності постає питання мінімізації витрат. Чи може директор оформити себе на 8 годин в місяць з розрахунку мінімальної зарплати?

ЗапитанняСтворене ТОВ, на якому госпдіяльність ще не розпочалась. Кошти не надходять. Засновником є директором ТОВ за сумісництвом. Трудові відносини ніби є (з директором), а тому має нараховуватись зарплата, сплачуватись ЄСВ. Але у зв'язку з відсутністю госпдіяльності постає питання мінімізації витрат. Чи може директор, що працює за сумісництвом, оформити себе, наприклад, на 8 годин в місяць з розрахунку мінімальної зарплати? Якщо такий варіант є можливий, то на які норми Закону можна опиратися та як правильно оформити документи (наказ, протокол, табель, ін.)?

Відповідь:

Загалом для підприємства, що має одного працівника – директора, тобто із яким оформлено трудовий договір, і який не здійснює господарську діяльність, або здійснює її лише у вкрай незначних обсягах, встановлення для директора неповного робочого часу є вдалим способом для економії на сумі фонду оплати праці.

При цьому, якби директор працював за основним місцем роботи, і одержував би за місяць нараховану зарплату нижчу за розмір місячної мінімальної зарплати, то підприємство мусило би нараховувати ЄСВ на суму його зарплати виходячи із розміру місячної мінімальної заробітної плати (22% х 1450 грн = 319 грн).

Для випадку ж, коли директор є сумісником, відповідна проблема не виникає. Відповідно до абз. 3 ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ, при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка ЄСВ 22% застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

Отже, для сумісника ЄСВ нараховується на фактично нараховану заробітну плату. Донарахування до мінімального внеску ЄСВ в цьому разі робити не потрібно.

Тож підприємство може прийняти директора, наприклад, на умовах неповного робочого часу на 0,1 або 0,05 ставки з посадовим окладом, що не повинен бути меншим від місячної мінімальної зарплати (1450 грн) або, наприклад, установити йому погодинну оплату праці, що не повинна бути меншою від відповідної погодинної мінімальної зарплати (з 01.05.2016 р. - 30.11.2016 р. - 8,69 грн/год, з 01.12.2016 р. - 31.12.2016 р. - 9,59 грн/год).

Всі податки (ПДФО, військовий збір) утримуватимуться і ЄСВ нараховуватиметься на фактичний розмір нарахованої зарплати сумісника.

Наприклад, якщо особа відпрацювала за місяць 8 год. при погодинній ставці 8,70 грн/год, то нарахована їй зарплата становитиме 8 х 8,70 = 69,60 грн на міс. ЄСВ з цієї суми складе: 22% х 69,60 грн = 15,31 грн, ПДФО: 18% х 69,60 грн = 12,53 грн, військовий збір: 1,5% х 69,60 грн = 1,04 грн.

Детальніше про встановлення на підприємстві неповного робочого часу тут, а про особливості погодинної оплати праці тут.

Для прийняття директора товариства з обмеженою відповідальністю на умовах неповного робочого часу вбачається за необхідне передбачити відповідну умову в рішенні (протоколі) загальних зборів учасників про його призначення на посаду, при необхідності повторити відповідні положення протоколу в кадровому наказі про вступ до виконання обов’язків.

Формулювання протоколу для розглянутого прикладу може бути, приміром,таким:

«Гриценка Григорія Станіславовича призначити на посаду директора Товариства з 12 жовтня 2016 р. за сумісництвом із погодинною оплатою праці в розмірі 8,69 грн за відпрацьовану годину».

В подальшому нарахування заробітної плати, виходячи із фактично відпрацьованого часу, здійснюється відповідно до даних табелю обліку використання робочого часу (типова форма №П-5) за формою, затвердженою наказом Держкомстату від 05.12.2008 р. №489, чи іншого документу щодо обліку використання робочого часу, самостійно виготовленого на підприємстві.

Що особливостей складання інших документів, необхідних для підтвердження нарахованої та виплаченої заробітної плати ми детально розказували тут й тут

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Кравчук Олексій, д.ю.н., аудитор

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024401
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426