• Посилання скопійовано

Як визначити термін перебування у відрядженні?

Як визначити початок та кінець відрядження працівника по Україні і які документи повинно надати підприємство, у якому такий працівник перебував у відрядженні (брав участь у конференції)?

Перш за все, підприємство, яке проводить конференцію і запрошує на неї представників інших підприємств, установ та організацій, має оформити правила проведення такого заходу. Тут жорстких форм немає, тому кожне підприємство вирішує це питання на власний розсуд. Проте, як правило, створюється наказ про проведення такої конференції, яким затверджується план заходу, його кошторис, місце проведення, список осіб, які запрошуються, та осіб, відповідальних за організацію та проведення конференції. Але такий наказ є внутрішнім документом і обов’язковий для виконання він тільки для працівників організатора. 

Щодо працівників інших підприємств, установ та організацій, присутність яких є бажаною на такій конференції, надсилається запрошення. Знову ж таки, в довільній формі – це може бути і паперовий лист від керівника підприємства-організатора, й іменна листівка -запрошення, надрукована в типографії, або лист, надісланий на електронну пошту. Може бути й менш формальний спосіб – коли запрошення здійснюється по телефону (отримується підтвердження згоди на присутність працівника на заході), а вже під час прибуття на сам захід працівник отримує пропуск, іменний бейдж тощо. 

Якщо участь в конференції безоплатна (ані підприємство-організатор нічого не платить за відрядження до нього вашого працівника, ані ви як роботодавець не платите за відвідування такої конференції), то очікувати на наявність первинних документів з боку підприємства-організатора важко. Ані документів про оплату, ані актів про надані послуги у вашого працівника не буде. Лише деякі організатори видають усім учасникам конференції дипломи про участь в ній. 

Тож, підтвердженням факту його перебування на конференції будуть різноманітні матеріальні докази, зокрема: 

  • Запрошення або пропуск на конференцію, диплом про участь в ній (за наявності);
  • Наказ керівника про спрямування на таку конференцію із зазначенням запланованих дат її проведення та подорожі до неї і назад;
  • Транспортні квитки щодо такої службової поїздки (їх форма залежить від типу обраного транспорту); 
  • Документи про проживання за місцем відрядження (оплачений рахунок з готелю тощо); 
  • Авансовий звіт працівника із доданими до ньогопервинними документами про понесені витрати. Він зараз подається не за кожним відрядженням, про що ми докладно розповідали тут, проте, якщо він є, то служить додатковим підтвердженням перебування у відрядженні;
  • Звіт про службову поїздку (відрядження). Він складається працівником у довільній формі і у довільному обсязі (тобто, форму та зміст встановлює внутрішніми правилами роботодавець), головна ж його мета – відзвітувати перед керівником підприємства про те, чи було виконане службове завдання, у зв’язку з чим працівника спрямовували у відрядження, та з яким результатом (наприклад, що нового дізнався працівник на конференції, які матеріали звідти він привіз, можливо, були налагоджені нові ділові контакти тощо). 

Конкретний перелік документів встановлюється щодо кожної ситуації окремо. 

Дехто з роботодавців й досі практикує вже давно скасовану форму документу – посвідчення про відрядження, яке дозволяє зафіксувати дату і час вибуття у відрядження, прибуття на місце відрядження, вибуття звідти та повернення з відрядження на роботу. Ця форма не є обов’язковою, тож, використовувати її керівник підприємства-роботодавця може на власний розсуд.  

Відповідно до абз. 3 пп. «а» пп. 170.9.1 ПКУ, фактична кількість днів перебування у відрядженні визначається згідно з наказом про відрядження за наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні (проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

Докладніше про цю норму ПКУ читайте тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024400
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426