• Посилання скопійовано

Неотримана протягом трьох років депонована зарплата: дії роботодавця та податкові наслідки

На підприємстві є депонована зарплата за колишнім працівником в сумі 6000 грн. Протягом 3-х років особа не з'являється за їх отриманням. Рекомендовані листи з пропозицією отримати депоновану зарплату та ТК направлялись за адресою прописки з повідомленням, але повертались. Які подальші дії підприємства? Як далі відображати депоновану зарплату? Які податкові наслідки для підприємства?

Депонована заробітна плата - готівка, одержана суб'єктами господарювання для виплат, пов'язаних з оплатою праці, та не виплачена в установлений строк окремим фізичним особам (пп. 6 п. 3 розділу І Положення №148).

Відразу зазначимо, що на відміну від бюджетних установ, на приватні підприємства позовна давність щодо виплати зарплати та депонованих сум законодавством не передбачена.

Тому колишній працівник (коли з’явиться) може звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених ч. 2 цієї статті (ч. 1 ст. 233 КЗпП). І встановлений ст. 257 ЦКУ загальний строк позовної давності (три роки), тут не діє, тому що ЦКУ не регулює трудові відносини.

Тож, колишній працівник, керуючись ч. 1 ст. 233 КЗпП, вправі звернутися до суду із позовом про стягнення з роботодавця суми заробітної плати, на які він мав право згідно з умовами трудового договору і відповідно до державних гарантій, встановлених законодавством, навіть незалежно від того, чи було здійснене роботодавцем нарахування таких виплат.

Отже, списати депоновану зарплату можна лише після її повного погашення. Тобто підприємство має її обліковувати на балансі доти, доки не проведе її виплату колишньому працівнику у повному обсязі. 

Для підприємства жодних наслідків не буде, якщо депоновану зарплату обліковувати (як і до сьогодні) відповідним чином та не проводити її списання як кредиторської заборгованості по сплину трьох років. Навіть, зважаючи на ситуацію, що розглядається, якщо протягом трьох років ніхто не звертається за депонованою зарплатою і всі можливі варіанти знайти працівника самостійно роботодавцем виявилися марними (окрім надсилання листів, було проведено рейд за місцем проживання, розпитано сусідів та складено відповідні акти).

Звернутися до поліції з заявою про те, що можливо працівник зник, щоб розпочати процедуру розшуку, колишній роботодавець не має права, бо це є порушенням ч. 2 ст. 32 Конституції України. Це мають зробити найближчі родичі.

Списати депоновану зарплату роботодавець зможе лише на підставі відповідної підтверджуючої довідки від поліції про те, що працівник зник безвісти або встановлення факту смерті, та за відсутності спадкоємців. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202492
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024389
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426