• Посилання скопійовано

Відрядження за кордон на службовому авто: якими документами оформити?

Перед відрядженням працівника закордон на службовому авто, йому перераховуються добові на особисту карту. При завершенні відрядження, працівник надає чеки на паливо, за яке розраховується власною карткою. Компенсація коштів працівнику здійснюється за курсом валюти згідно з банківською випискою з його картки. Як оформлюється дана операція та якими документами з 1 квітня та 13 липня 2023 року?

З 1 квітня 2023 року

З 1 квітня 2023 року набув чинності Закон №2888, який виклав в новій редакції пп. 170.9 ПКУ, який визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Та, поставив вимогу, що при відрядженні по Україні, одного наказу не достатньо, а повинні бути ще підтвердні документи, візначені пп. «а» пп. 170.9.1 ПКУ.

Змін щодо закордонного відрядження в цій частині не відбулося. Загальна зміна, щодо відрядження, яка відбулася це те, що з 1 квітня подавати авансові звіти зобов’язані не всі. 

Згідно з оновленим пп. 170.9.4 ПКУавансовий звіт подаватимуть у разі:

а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до пп. 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);

б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Підтвердними документами, про заправку службового автомобіля у закордонному відрядженні, окрім наказу, будуть безпосередньо документи, які підтверджують витрати на пальне (наприклад, чеки з заправних станцій) та подорожній лист легкового автомобіля (на сьогодні типова форма скасована, але її використання не заборонене законодавством, або такий бланк можна розробити самостійно, де мають міститися всі обов'язкові реквізити, передбачені для первинного документа згідно зі ст. 9 Закону №996 і Положенням №88), який фіксуватиме, скільки працівник витратив пального під час відрядження (відповідно до норм, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.1998 р. №43).

Тож, якщо під час відрядження працівник застосував особисту платіжну картку для проведення розрахунків у безготівковій формі (та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат) та за відсутності оподатковуваного доходу (підтвердним документом буде виписка та/або відомості з рахунку в електронній або паперовій формі), авансовий звіт про використання цих коштів, не складається і не подається.

І вже за наявності цих підтвердних документів, роботодавець проводить відшкодування понесених витрат працівником у закордонному відрядженні. Відшкодування витрат здійснюється у національній валюті України за офіційним обмінним курсом гривні до іноземних валют, установленим НБУ на день погашення заборгованості. Аналогічну думку з цього питання виклало Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків у роз’ясненні.

 

З 13 липня 2023 року

З зазначеної дати було затверджено нову форму  Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт (замість форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт) та Порядок його складання. 

Детальніше про це ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202492
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024397
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426