• Посилання скопійовано

Електронні трудові книжки та чисельність штату для працевлаштування особи з інвалідністю

Чи обов’язково зараз підприємству з численністю до 8 осіб працевлаштовувати особу з інвалідністю? Чи потрібно сканувати трудові книжки працівників і надсилати до Пенсійного Фонду?

Підприємству з численністю до 8 осіб працевлаштовувати особу з інвалідністю не обов’язково. Адже відповідно до ст. 19 Закону №875, для підприємств, на яких працює від 8 до 25 осіб, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у кількості одного робочого місця.

Тож в даному випадку, якщо на підприємстві працює менше 8 чоловік, то працевлаштувати особу з інвалідністю не потрібно. 

Тепер розглянемо, чи потрібно сканувати трудові книжки працівників і надсилати у Пенсійний Фонд.

Е-ТК - це цифровий аналог паперової трудової книжки (електронна трудова книжка).

Після заповнення роботодавцем анкети та прикріплення скан-копій документів, фахівці територіальних органів Фонду переводять їх у цифровий формат; здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб.

За Законом №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних з боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.

Тобто, починаючи з 10.06.2021 р. усі роботодавці повинні подавати до Реєстру застрахованих осіб відомості з паперових трудових книжок про трудову діяльність своїх працівників. Протягом 5-річного (тобто до 10.06.2026 р.) перехідного періоду дозволене паралельне використання паперової трудової книжки (за бажанням працівника) та електронної форми відомостей про трудову діяльність.

Таким чином, у роботодавця є 5 років, до 10.06.2026 р., для оцифрування ТК працівників та внесення їх до Реєстру застрахованих осіб.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оплата профкомом медичної допомоги працівникам та їх сім'ям
    Профком планує укласти договір про надання медичної допомоги строком на один рік для працівників підприємства відповідно до умов колективного договору. Договір містить додаток із зазначенням ПІБ працівників компанії та членів їхніх сімей та суми. Чи повинна профспілка сплачувати податки при перерахуванні такої суми? Чи можна скористатися пп. 165.1.19 ПКУ? Яка ознака доходу в додатку 4ДФ?
    28.03.202523
  • Як підприємству реагувати на лист від ТЦК з вимогою до працівника пройти ВЛК?
    Проходили звіряння з ТЦК та СП, отримали лист про недолік, а саме про необхідність пройти ВЛК співробітнику. Як реагувати на це? Чи є у підприємства обов'язок відповідати ТЦК за цим листом? Чи є обов'язком наказом чи іншим документом повідомляти працівника, згідно з яким виявлено недолік? Якщо так, які строки і штрафи?
    21.03.20251 5332
  • Зміни у складі інвентаризаційної комісії при звільненні працівника і прийманні на роботу іншого
    На підприємстві працює три працівники, які входять до складу інвентаризаційної комісії. Один працівник звільняється, а іншого підприємство приймає через два тижня. Як видати наказ про зміну в складі інвентаризаційної комісії? Є думка видати два накази: на дату звільнення працівника та на дату прийняття нового працівника, де у першому наказі прибрати зі складу інвентаризаційної комісії звільненого працівника, а у другому - добавити до складу інвентаризаційної комісії нового працівника. Аналогічно таке здійснити до наказу про експертну комісію. Чи правильно так робити?
    17.03.2025431
  • Розрахунок компенсації при звільненні працівника
    Працівник звільняється 18.03.2024 р. і має невикористані дні відпустки за період 2022-2023 рр. та 2024-2025 рр. Як правильно обчислити середньоденний розрахунок компенсації?
    14.03.20252884
  • Оформлення закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами
    Як документально оформити закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами? Чи потрібен наказ? Чи можна в Додатку 5 вказати наказ, який було створено, коли людина йшла у відпустку, бо в ньому вказано період цієї відпустки?
    14.03.2025141