• Посилання скопійовано

Оформлення на роботу працівника, у якого електронна трудова книжка

Підприємство оформлює на роботу працівника, у якого оцифрована трудова книжка. На руках особа має ТК, де останній запис "про прийняття на роботу". На даному підприємстві ТК не оцифровані. Що робити в цьому випадку: внести запис у ТК без запису про звільнення з попереднього місця роботи (передача даних про працевлаштування працівника у електронному форматі, у які терміни)?

Е-ТК - це цифровий аналог паперової трудової книжки.

Облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом про ЄСВ (ст. 48 КЗпП).

Записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі роботодавецьзобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, лише на його вимогу (ст. 47 КЗпП).

Тому при звільненні з попереднього місця роботи, працівник міг не подати трудову книжку для внесення запису про звільнення, оскільки при оцифруванні ТК роботодавець видав їх на руки працівникам під підпис в журналі обліку руху трудових книжок.

За Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних з боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.

Тобто, починаючи з 10.06.2021 р. усі роботодавці повинні подавати до Реєстру застрахованих осіб відомості з паперових трудових книжок про трудову діяльність своїх працівників. Протягом 5-річного (тобто до 10.06.2026 р.) перехідного періоду дозволене паралельне використання паперової трудової книжки (за бажанням працівника) та електронної форми відомостей про трудову діяльність.

Таким чином, при прийомі на роботу після 10.06.2021 р. новий працівник повинен надати трудову книжку (за її наявності (за бажанням)) або відомості про трудову діяльність із Реєстру застрахованих осіб. 

Тож, якщо при прийомі на роботу працівник подає, окрім відомостей з Реєстру застрахованих осіб паперову трудову книжку, то роботодавець повинен внести до неї відповідний запис, незважаючи на відсутність в ній запису про звільнення з останнього місця роботи, бо це його вимога. Проте, запис про звільнення з попереднього місця роботи вже міститься в самому Реєстрі. Новий роботодавець має його бачити в наданих працівником відомостей про трудову діяльність із Реєстру застрахованих осіб. 

Новому роботодавцеві для внесення в Реєстр відсутньої інформації про прийом на роботу працівника достатньо правильно сформувати та подати Додаток 5 Об’єднаної звітності. А через деякий час зайти на портал ПФУ, під ключами роботодавця або працівника, та перевірити чи потрапила подана інформація до Реєстру.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024107
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427