• Посилання скопійовано

Використання працівником авто підприємства за кордоном

Працівник підприємства на службовому авто виїхав до Польщі, знаходиться там та дистанційно працює. Планується імпорт товару. Як документально оформити використання даного авто в ділових цілях, проведення ТО, заправку та інше. Оформлювати довгострокове відрядження чи відкривати філію?

Відрядження

Максимальний можливий строк відрядження за кордон для працівників приватних підприємств законодавством не обмежений. Тому такий строк може бути будь-який. Про це ми писали тут.

Тому перебування працівника за кордоном підприємство може оформити, як закордонне відрядження. Про оформлення відрядження ми писали тут. Якщо працівник направляється у закордонне відрядження на службовому авто, про це зазначається у наказі на відрядження. Компенсація витрат працівнику зв’язку зі службовим відрядженням, у тому числі на проїзд, передбачена ст. 121 КЗпП.

Юридичні особи - резиденти, представництва юридичних осіб-нерезидентів, які мають власні транспортні засоби (орендують, фрахтують), мають право використовувати готівкову іноземну валюту з поточних рахунків для здійснення розрахунків з оплати експлуатаційних витрат, пов’язаних з обслуговуванням транспортних засобів за кордоном (п. 43 Положення №2).

Оплата витрат у відрядженні, включаючи придбання пального, проведення ТО тощо може здійснюватися і з використанням платіжної картки – електронного платіжного засобу. Заборони чинне законодавство не містить.

Оформляють роботу авто у відрядженні, включаючи використання пального, так само, як і при роботі авто за основним місцем роботи. Нормативні документи порядок такого оформлення не регламентують, тому визначається він самостійно підприємством.

Але кожне відрядження має закінчуватися поверненням до місця основної роботи і звітування за витрачені кошти. Про особливості звітування можна почитати тут.

 

Відкриття філії

Звісно, що підприємство резидент України може відкрити філію за кордоном. Про особливості ми писали тут.

Створення за кордоном філії відбувається відповідно до законодавства держави, на території якої буде розташовано філію.
Поряд з цим підприємство має внести дані про зарубіжну філію до своїх реєстраційних даних і взяти на облік у податковій.

Закордонну філію необхідно взяти на облік в податковій за місцем обліку юрособи – незалежно від того, буде він сплачувати податки в Україні чи ні (пп. 1.3, 8.4 Порядку №1588). Взяття на облік здійснюється шляхом подання податковій повідомлення за формою №20-ОПП.
Закордонну філію можна виділити на окремий баланс (див. п. 5 ст. 8 Закону про бухоблік). Але можна і не виділяти на окремий баланс.

Доходи філії оподатковуються за правилами, установленими законодавством України та країни, де розташована філія. Якщо ж з іноземною державою, де розташована філія, укладено угоду про уникнення подвійного оподаткування, тоді застосовуються її норми.

Якщо філія сплатила податки за кордоном, то вони можуть бути зараховані в рахунок сплати податку в Україні головним підприємством, згідно з пп. 141.4.9 ПКУ.

Причому філія не є окремим платником податку на прибуток. Наслідки її діяльності враховуються в загальних показниках діяльності підприємства, яке є платником податку на прибуток (див. пп. 133.1.1, пп. 134.1.1 ПКУ).

Якщо працівник такої філії отримуватиме зарплату, вона оподатковуватиметься за правилами країни, де розташована філія. Але відповідним договором про уникнення подвійного оподаткування між Україною і країною, де розташована філія, можуть встановлюватися особливості оподаткування зарплати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як правильно заповнити суму перевитрати в авансовому звіті?
    Директор оплачує послуги Нової пошти власними коштами. Пізніше подає авансовий звіт на відшкодування йому коштів. При заповненні авансового звіту від 23.04.2025 р. у сумі 80 грн, є перевитрата в сумі накопичених двох авансових звітів (не компенсованих) - 240 грн грн. Загальна сума заборгованості за працівником - 320 грн. 25.04.2025 р. підприємсво сплатило всю суму заборгованості. Як правильно заповнити суму сплати в авансовому звіті: всю суму оплати 320 грн ставити в останньому звіті і номер платіжної інструкції, чи потрібно в кожному звіті відображати один номер платіжної інструкції і суму заборгованості, яка виникла за кожним звітом окремо без накопичення?
    19.08.202536
  • Середня заробітна плата для підприємств з роздрібної торгівлі алкогольними напоями
    Після змін до ст. 42 Закону №3817 (Закон №4536 від 16.07.2025 р.) незрозуміло, як правильно рахувати: у підприємства є ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем, продавець працює на 0,5 ставки, решта працівників — на опті, ще є мобілізовані. Чи потрібно всім забезпечити середню зарплату не менше 2 МЗП і чи враховувати мобілізованих у цьому розрахунку?
    14.08.2025829
  • Як розрахувати кількість днів в відрядженні?
    Відповідно до наказу працівник відряджений у Київ з 8 по 9 серпня. Працівник не бажає скоритатися іншим транспортом, окрім поїзда, який вибуває в 23:30 7 серпня. Яким чином розрахувати кількість днів в відрядженні?
    11.08.202571
  • Завідувач складу щодня їздить за товаром з одного складу на інший в інше місто: чи оформлювати відрядження?
    В компанії є два склади в різних населених пунктах. Завідувач складу кожного дня їздить за товаром з одного складу на інший в інший населений пункт. Чи потрібно оформлювати відрядження? За яких умов можна не оформляти відрядження?
    08.08.20251 000
  • Письмовий трудовий договір між працівником та юрособою: чи потрібен?
    Чи потрібен письмовий трудовий договір між працівником та юрособою?
    08.08.20251 446