• Посилання скопійовано

Розрахунок виплат працівникам у випадку запровадження простою

Мінімальні гарантовані виплати працівникам (28,31 грн за годину до 01.09.2020 р.) виконувалися шляхом виплати тарифної погодинної ставки 21,78 грн та 30% щомісячної премії. Як правильно здійснювати виплати у випадку простою під час карантину: 2/3 від тарифної ставки, яка діє на підприємстві, чи 2/3 від мінімальної погодинної ставки - 28,31 грн?

Гарантії мінімальної зарплати перераховані в ст. 3-1 Закону  про оплату праці. До  переліку виплат, які входять до мінімальної зарплати, зокрема, включаються:

  • основна зарплата за тарифною ставкою( окладом); 
  • надбавки і доплати до тарифних ставок (окладів), у тому числі надбавки та доплати за суміщення професій (посад);
  • оплата праці у дні відрядження;
  • премії та винагороди, у тому числі за вислугу років, які мають систематичний характер, наприклад щомісячні та квартальні премії;
  • оплата роботи у святкові та неробочі дні, яка проводиться в межах місячної норми оплати праці, у тому числі у подвійному розмірі тощо.

Доплата до мінімальної зарплати є  частиною фонду оплати праці,  а саме фонду додаткової зарплати, яка рахується за підсумками місяця.

Отже, щомісячні премії, які мають систематичний характер, враховуються при розрахунку мінімальної зарплати , тож з урахуванням 30% щомісячної премії додаткову доплату здійснювати не потрібно.

 

Щодо розрахунку під час простою

Відповідно до ч. 1 ст. 113 КЗпП, час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

За час простою нарахування надбавок і доплат, які встановлюються колективним договором, не здійснюється, оскільки працівники під час простою не виконують встановлену їм норму праці (лист Мінсоцполітики від 19.09.2013 р. №805/13/155-13), однак, при цьому зберігаються ті надбавки і доплати, які є обов’язковими та напряму прив’язані до тарифної ставки (посадового окладу) працівника, наприклад, доплати за стаж, звання, учену ступінь тощо, якщо на них працівник має право за Законом.

Доплата до мінімальної зарплати при простої не здійснюється (роз’яснення Мінсоцполітики деяких питань оплати праці на виконання Закону від 06.12.2016 р. №1774), однак, це при повному місяці простою. 

Якщо працівник частину місяця працював, потрібно визначити розмір мінімальної зарплатної гарантії пропорційно виконаній нормі праці або відпрацьованому часу.

Таким чином, якщо на підприємстві запроваджено простій, то оплата має здійснюватись не нижче двох третин тарифної ставки встановленого працівникові  (окладу) без проведення доплати до рівня мінімальної заробітної плати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    15.09.202534
  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202576
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.20252061
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025636
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202584