• Посилання скопійовано

Розрахунок виплат працівникам у випадку запровадження простою

Мінімальні гарантовані виплати працівникам (28,31 грн за годину до 01.09.2020 р.) виконувалися шляхом виплати тарифної погодинної ставки 21,78 грн та 30% щомісячної премії. Як правильно здійснювати виплати у випадку простою під час карантину: 2/3 від тарифної ставки, яка діє на підприємстві, чи 2/3 від мінімальної погодинної ставки - 28,31 грн?

Гарантії мінімальної зарплати перераховані в ст. 3-1 Закону  про оплату праці. До  переліку виплат, які входять до мінімальної зарплати, зокрема, включаються:

  • основна зарплата за тарифною ставкою( окладом); 
  • надбавки і доплати до тарифних ставок (окладів), у тому числі надбавки та доплати за суміщення професій (посад);
  • оплата праці у дні відрядження;
  • премії та винагороди, у тому числі за вислугу років, які мають систематичний характер, наприклад щомісячні та квартальні премії;
  • оплата роботи у святкові та неробочі дні, яка проводиться в межах місячної норми оплати праці, у тому числі у подвійному розмірі тощо.

Доплата до мінімальної зарплати є  частиною фонду оплати праці,  а саме фонду додаткової зарплати, яка рахується за підсумками місяця.

Отже, щомісячні премії, які мають систематичний характер, враховуються при розрахунку мінімальної зарплати , тож з урахуванням 30% щомісячної премії додаткову доплату здійснювати не потрібно.

 

Щодо розрахунку під час простою

Відповідно до ч. 1 ст. 113 КЗпП, час простою не з вини працівника, в тому числі на період оголошення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

За час простою нарахування надбавок і доплат, які встановлюються колективним договором, не здійснюється, оскільки працівники під час простою не виконують встановлену їм норму праці (лист Мінсоцполітики від 19.09.2013 р. №805/13/155-13), однак, при цьому зберігаються ті надбавки і доплати, які є обов’язковими та напряму прив’язані до тарифної ставки (посадового окладу) працівника, наприклад, доплати за стаж, звання, учену ступінь тощо, якщо на них працівник має право за Законом.

Доплата до мінімальної зарплати при простої не здійснюється (роз’яснення Мінсоцполітики деяких питань оплати праці на виконання Закону від 06.12.2016 р. №1774), однак, це при повному місяці простою. 

Якщо працівник частину місяця працював, потрібно визначити розмір мінімальної зарплатної гарантії пропорційно виконаній нормі праці або відпрацьованому часу.

Таким чином, якщо на підприємстві запроваджено простій, то оплата має здійснюватись не нижче двох третин тарифної ставки встановленого працівникові  (окладу) без проведення доплати до рівня мінімальної заробітної плати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024123
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024463
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427