Головна Усі консультації Праця та соціальний захист Трудові відносини

Чи потрібно доплачувати працівнику, який на час відпустки директора буде виконувати його обов’язки?

Як документально оформлюється відпустка директора? Чи потрібно доплачувати працівнику, який на час відпустки буде виконувати його обов’язки?

Директор відбуває у відпустку на підставі виданого ним наказу, у якому зазначається: «відбуваю у щорічну відпустку з ___ тривалістю ___ календарних днів».

Окрім цього, слід:

  • надати розпорядження для бухгалтерії про здійснення всіх відповідних нарахувань та утримань;
  • зазначити особу, на яку під час відпустки покладаються обов’язки директора.

Звичайно, що заяву на надання відпустки директору писати не потрібно, оскільки він і є особою, яка дає розпорядження на надання відпустки.

 

Чи потрібно проводити доплату виконуючому обов’язки директора?

Згідно з ст. 105 КЗпП працівникам, які виконують на тому ж підприємстві поряд з своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) або обов'язки тимчасово відсутнього працівника (в даному випадку директора) без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.

Однак, розміри доплат за суміщення професій (посад) або виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі.

При цьому, як роз’яснює Держпраці у Кіровоградській області, якщо посадовою інструкцією передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати.

Таким чином, вважаємо, що оплата праці за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника визначається між підприємством та таким працівником самостійно, зокрема, через зазначення у посадовій інструкції обов’язку щодо такого суміщення або розміру доплати у колективному договорі.

Наприклад, якщо у посадовій інструкції головного бухгалтера (або іншого кваліфікованого працівника) зазначено, що на час відсутності директора він зобов’язаний виконувати його обов’язки, то:

  • доплати проводити не потрібно;
  • наказ на виконання обов’язків директора на час його відсутності видавати не потрібно.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 36 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Відпустки , Заробітна плата , Трудові відносини

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі