• Посилання скопійовано

Робота на умовах неповного робочого часу: оплата праці та ПСП

Як правильно нарахувати зарплату працівнику, який працює чотири години на день з оплатою пропорційно відпрацьованому часу? Чи залежить розмір зарплати у такому випадку від норми робочого часу на місяць? Що з податковою соцпільгою?

Розрахунок оплати праці

Згідно з абз. 2 ст. 56 КЗпП оплата праці у випадку встановлення неповного робочого часу провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Тому для працівника, якому встановлено неповний робочий час, роботодавець зобов’язаний розрахувати індивідуальну норму робочого часу для кожного місяця періоду, за який обчислюємо норму робочого часу, а також загалом за такий період і за календарний рік.

Відповідно до роз’яснень Мінсоцполітики у листі від 27.12.2017 р. №2993/0/101-17, якщо працівником відпрацьовано неповний місяць чи не виконано норму праці, то оклад нараховується пропорційно виконаній нормі праці (часу).

Також зазначимо, що для працiвникiв, якi працюють на умовах неповного робочого часу, ця норма не застосовується, тобто тривалiсть їхньої роботи напередоднi святкових i неробочих днiв не скорочується на 1 годину (лист Мінсоцполітики від 28.08.2014 р. №397/12/116-14).  Про це ми також зазначали тут>> 

Розрахунок оплати праці залежитиме від того, чи встановлено погодинну тарифну ставку чи посадовий оклад для такого працівника. Детальніше про оплату праці у таких випадках ми писали тут і тут>>

 

Податкова соціальна пільга

Щодо податкової соцпільги при неповному робочому часі із прикладом ми говорили тут. Розмір ПСП у 2019 році ми зазначали тут>>

***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045