• Посилання скопійовано

Атестація робочих місць: який порядок проведення?

Хто проводить атестацію робочих місць? Який порядок проведення такої атестації? Яка організація надає дозвіл на роботу із шкідливими умовами праці?

Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах. Результати атестації використовуються підприємствами й організаціями також для здійснення заходів щодо поліпшення умов праці, встановлення пільг та компенсацій, передбачених чинним законодавством.

Атестація робочого місця за умовами праці проводиться згідно з Порядком №442, а також згідно з Методичними рекомендаціями №41.

Атестацію проводять у строки, визначені підприємством у колективному договорі, але не рідше ніж раз на п’ять років.

Позачергову атестацію проводять у разі докорінної зміни умов і характеру праці з ініціативи роботодавця, профспілкового комітету, трудового колективу або його виборного органу, органів Держпраці.

Атестацію проводить постійна атестаційна комісія. Її склад, повноваження визначає наказом керівник підприємства. До складу атестаційної комісії включають уповноваженого представника виборного органу первинної профспілки, а в разі відсутності профспілки – уповноважену найманими працівниками особу. Також до атестаційної комісії рекомендують включати головних спеціалістів, працівників відділу кадрів, охорони праці, бухгалтерської служби, органів охорони здоров’я, представників громадських організацій (п. 2.2 Методрекомендацій №41).

До проведення атестації можна залучати проектні та науково-дослідні організації, технічні інспекції праці профспілок, територіальні органи Держпраці.

Відповідно до Методрекомендацій №41, атестація робочих місць передбачає комплексну оцінку факторів виробничого середовища і характеру праці щодо відповідності їх вимогам стандартів, санітарних норм і правил.

Станом на теперішній час, санітарно-гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу під час атестації робочих місць проводять санітарні лабораторії підприємств і організацій, науково-дослідних і спеціалізованих організацій, атестованих у відповідності до Порядку №784/1012.

Інформаційний перелік лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць за умовами праці, розміщено на офіційному сайті Держпраці України в розділі «Діяльність», підрозділ «Реєстри».  

***

  • Докладно про атестацію та створення комісії ми писали тут>> 
  • Про те, як замовити експертизу факторів виробничого середовища, читайте тут>> 
  • Як інспектор з праці перевіряє атестацію робочих місць - читайте тут>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045