• Посилання скопійовано

Факсимільне відтворення підпису директора на кадрових документах

Чи буде порушенням використання факсимільного відтворення підпису директора на кадрових документах підприємства (накази про прийняття, звільнення, переведення на іншу посаду, відпустку, трудові книжки)? Як правильно оформити таке використання?

Згідно з ч. 3 ст. 207 ЦКУ, використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів.

Для використання на підприємстві факсимільного відтворення підпису директору підприємства необхідно підписати відповідний наказ щодо можливості використання на підприємстві факсимільного відтворення підпису.

У відповідному наказі зазначається відповідальна особа, якій директор надає повноваження щодо використання факсимільного відтворення підпису.

Крім того, на підприємстві потрібно розробити інструкцію про порядок використання факсимільного відтворення підпису. В зазначеній інструкції необхідно зазначити вичерпний перелік документів, щодо яких дозволяється застосування факсимільного відтворення підпису.

При цьому заборонено використовувати факсимільне відтворення підпису для підписання трудових книжок згідно з п. 2.12, 2.13, 4.1, 7.1 Інструкції  №58.

Отже, використання факсимільного відтворення підпису директора на кадрових документах підприємства (накази), за виключенням трудових книжок, не буде порушенням норм українського законодавства

Наостанок зазначимо, що оскільки використання факсиміле регламентовано ЦКУ лише для правочинів, то в кадрових документах (які складаються в рамках трудового законодавства, а не цивільного обороту) його слід застосовувати з обережністю, адже в трудовому законодавстві немає ані заборони, ані дозволу на це. Зокрема, потрібно враховувати, що якщо, наприклад, у наказах про відпустки такий спосіб підпису, скоріш за все, не викличе ускладнень, то у разі факсимільного підпису наказів про звільнення у разі виникнення спірних питань у суді вони можуть бути визнані недійсними.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Піддубко Євген

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045