• Посилання скопійовано

Які гарантії є у працівника за основним місцем роботи, якщо за сумісництвом його направляють у відрядження?

Працівник працює в ТОВ за основним місцем роботи та у ФОП за сумісництвом. ФОП планує відправити працівника у відрядження на 25 к. д. Чи може працівник поїхати у відрядження, якщо за основним місцем роботи він уже був у щорічній відпустці та у відпустці без збереження зарплати. Якщо так, то якими документами оформлювати відсутність працівника за основним місцем роботи? Чи зберігається за працівником місце роботи та зарплата на час такого відрядження в ТОВ?

Відповідно до п. 13 Інструкції №59 на час відрядження особи, яка працює за сумісництвом, оплата праці здійснюється підприємством, що її відрядило. У разі направлення працівника у відрядження одночасно з основної роботи й роботи за сумісництвом оплата праці здійснюється підприємствами, що направляли працівника у відрядження, а видатки для відшкодування витрат на відрядження розподіляються між цими підприємствами за згодою між ними.

Якщо працівника направляють у відрядження за місцем роботи за сумісництвом, йому слід попередити роботодавця за основним місцем роботи про цю подію й бажано письмово.

Роботодавця за основним місцем роботи чинне законодавство не зобов’язує зберігати місце роботи за період відрядження з іншого підприємства й на це слід зважати. Тож, якщо працівник просто зникне й не попередить про своє відрядження його можуть звільнити за п. 4 ст. 40 КЗпП, тобто за прогул. 

Про відсутність працівника за основним місцем роботи, якщо він у відрядженні за сумісництвом, зазначається у листі Мінсоцполітики від 23.04.2013 р. №146/13/133-13. 

Чинним законодавством не передбачено надання працівникові відпустки без збереження заробітної плати на роботі за основним місцем роботи у разі, коли за сумісництвом він перебуває у відрядженні.

На підставі довідки про те, що працівник перебуває у відрядженні, яка надається працівнику з місця його роботи за сумісництвом, або на підставі копії наказу (розпорядження) про направлення працівника у відрядження на роботу за основним місцем роботи в табелі обліку робочого часу можна зробити відмітку "Інші причини неявок ("I").

Ведення табельного обліку робочого часу на підприємствах, в установах і організаціях регламентується наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. №489 "Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці", яким затверджено форми первинної облікової документації з обліку особового складу та використання робочого часу з короткими поясненнями до них.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»