• Посилання скопійовано

Чи потрібно кожного дня виписувати документи на відвантаження товару?

Товар відвантажується зі складу декілька разів (щодня). Постачальник відмовляється виписувати видаткові накладні кожного дня та пропонує виписувати накладну останнім днем місяця. Чи можна виписувати зведену видаткову накладну, а до неї прикріплювати реєстр товарно - транспортної накладної? Чи треба виписувати документи на відвантаження товару кожного дня?

Одразу зауважимо, що товарно - транспортна накладна, якою оформляється перевезення товару, є також первинним документом. ТТН виконує роль первинного документа не тільки  для розрахунків за перевезення вантажу. За своїм визначенням товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку.

Отже, у формі №1-ТН є всі обов’язкові реквізити, як того вимагає ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88, зокрема, дата відомості про вантаж.  

Тому постачальник повинен виписати ТТН у такій кількості примірників, щоб залишилося всім сторонам.  На складі у всі примірники ТТН записують фактичну кількість вінвантаженого товару. Далі, ТТН (по одному примірнику) залишиться у продавця, перевізника (експедитора) та покупця. У цьому випадку ТТН є  первинним документом,  який містить відомості про господарські операці, в даному випадку, операцію відвантаження товару та надану послугу перевезення.

За підсумками місяця можна додатково виписувати внутрішній первинний документ між продавцем та покупцем, наприклад акт, в якому буде зазначено вся кількість відвантаженого товару протягом місяця.

Пам’ятайте, що ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік вказує, що господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Підприємство-покупець має можливість відобразити операції вчасно (в місяці, коли операція придбання товару фактично мала місце) на підставі внутрішнього первинного документа (акта). Господарські операції, наведені у внутрішньому первинному документі (акті), оцінюються в порядку, визначеному НП(С)БО або МСФЗ (це нова норма п. 2.6 Положення №88, яка діє з 26.05.2017 р). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Оформлення актів виконаних робіт з перевезення палива: деталізація маршруту
    ТОВ займається оптовою торгівлею паливом і має власний транспорт для перевезення небезпечних вантажів. Чи треба детально прописувати весь маршрут доставки палива в актах виконаних робіт з перевезення, чи достатньо зазначити "транспортні послуги згідно з ТТН" і номер автомобіля? Які податкові ризики виникають у разі відсутності детального опису маршруту в акті?
    15.04.202525
  • Постачальник відмовляється складати ТТН: як діяти?
    Що робити, якщо постачальник завантажує товар в автомобіль, але надає лише накладну на товар і відмовляється складати та надавати ТТН?
    14.04.20251 7191
  • Як в Акті наданих послуг відображати дату складання?
    Чи є чітка вимога, в якомі місці в акті наданих послуг вказувати дату складання акту? Чи можна вважати датою складання акту дати, вказані під підписами відповідальних осіб, які підписали акт? Якщо дата не вказана в друкованому акті, чи можна її проставити від руки?
    11.04.20251 9462
  • Доставка вантажу за CMR з розвантаженням у різних місцях за Lieferschein
    ТОВ здійснює міжнародні перевезення вантажу з України в Німеччину. У CMR зазначено одне місце розвантаження (головний склад замовника в Берліні), але фактично вантаж розвантажується в кількох магазинах у різних містах Німеччини згідно з Lieferschein. Чи це правомірно? Чи допустимо використовувати одну CMR із зазначенням загальної ваги вантажу та єдиного місця розвантаження, якщо фактично товар розвантажується в різних місцях? Як коректно оформити документи для такого перевезення?
    03.04.2025203
  • Хто виписує ТТН - замовник чи вантажовідправник?
    У Правилах перевезень автомобільним транспортом в Україні зазначено, що ТТН виписує замовник (вантажовідправник) у трьох примірниках. Як бути, якщо замовник і вантажовідправник - це різні особи? Хто повинен виписувати ТТН і хто несе відповідальність за неправильне ЇЇ оформлення?
    03.04.20251 896